oettinger bier

  • pat

    …wat leuk dat er hier 3 1/2 jaar gediscussierd wordt over de smaak van 'n pilsje..

    Zo'n kratje kost 4 en 'n halve Euro!

    en als je dat echt teveel is, koop je toch gewoon één flesje om te proeven… eduh…

    ik koop het zelf trouwens ook regelmatig..soms in NL bij de Lidl of soms de halve liter variant direkt in Duitsland.(nog voordeliger)

    Een goed bier wat qua kwaliteit niet onderdoet.

    Gebrouwen in Mönchengladbach en Gottha volgesn het Deutsche Rheinheitsgebot.

    De Firma is met hun prijsagressief handelen zeer strk gegroeid en is nu één van de grootste Privé brouwerijen van Duitsland.

    De “grote jongens” zijn er al heel lang om 't vechten.

    De lage prijs is een gevolg van slim marketing daar waar het nodigis.

    Erg aan te bevelen is trouwens het witbier en sinds kort, voor de dames, de vruchtensoorten.

    Zeker zo lekker als 'n wiekse rosé b.v.

    grtzz, Pat

  • Vrekkenbier

    Oettinger is een ideaal vrekkenbier. Goedkoop en toch lekker.

    Ik zag het ook in niet LIDL supermarkten in het buitenland, waar ze ook blikken verkopen.

    Betaal geen marketing - drink Oettinger!

  • Richard

    Gister eerste keer gekocht, is inderdaad een beetje bitter maar heel goed te drinken, ik vindt het zelfs lekker..Drink normaal grolsh (beugel) maar sinds gister dus niet meer :)-D Ik weet niet hoe het “valt” als je een bakje leeglurpt maar die tijd heb ik gehad. Hoorde vandaag iemand die kreeg koppijn van dat bier, van dit bier, van zo bier…. Maar is het niet zo dat ieder bier je koppijn geeft als je er maar genoeg pakt ??

  • Evert

    Niets dan lof voor dit bier, het smaakt uitstekend.

    Koppijn heb ik er nog niet van gehad, ondanks bijna een kist weggewerkt te hebben.

    Ik snap niet dat er nog mernsen die Grafenwalder ( Sjonnie bier) uit blik drinken.

  • Roy

    M'n schoonvader drinkt dit bier altijd, en het is een stuk goedkoper dan Amstel of Grolsch. Heb vorige week voor de eerste keer ook een krat gekocht en ik vind het een lekker biertje. Enige wat mijn vrouw tegenstaat is dat ik uit m'n mond stink van dit bier.(doe je volgens mij van elk bier mij, zij zegt dat het nu erger is…lekker belangrijk).

    Heb op wikipedia het een en ander terug kunnen vinden maar wat ik me nog afvraag of dit ook volgens het reinheitsgebot gebrouwen is….?

  • sjefke

    Vanaf de eerste dag dat de LIdl dit bier verkoopt drink ik dit,3 kratten per week en kan het goed wegkrijgen.Goei bier en ook nog regelmatig voor 5 euro per krat.Lekker.Proost

  • Roelof

    Het smaakt goed. Probeer eerst zelf eens een flesje als je er niet zeker van bent. Ik koop gerust een kratje.

  • Hans

    HALLO OETINGER BIERDRINKERS IK drink het liefst oetinger export is niet zo bitter als pils en ik haal het in duitsland 25 km van mij af 20halve literse voor 5.80 euro soms nog minder groetjes Hans

  • nico

    inderdaad goed potje bier niks mis mee

  • René

    Lekker biertje zeker voor die prijs.

    Heb ook altijd Heineken staan maar drink steeds vaker OeTTINGER Pils