Ik zou geen vergelijkbaar bier kennen voor dit geld.
Zelfs het goedkoopste alternatief haalt het niet bij een Marke Original OeTTINGER Pils. Als liefhebber van Duits bier (ik drink eigenlijk nooit Heineken/Amstel/Grolsch/Dommels etc) acht ik dit biertje zeer drinkbaar.
Het is natuurlijk geen hoogstaande smaaksensatie met uitgebalanceerde smaakbelevenissen zoals bv een Pilsner Urquell, maar als huis-tuin-en keukenbier is het prima te drinken. Ik geef toe dat de eerste slok mij na het reeds 3 weken te drinken nog steeds even laat fronsen, maar daarna ben je ‘door’ en drinkt het prima weg. Het moet voor mij ook goed koud zijn, maar dat geldt voor mij voor elk bier.
Het flesje doet niet goedkoop aan en presenteert nog leuk ook. Aan de verpakking is zorg besteed.Welk nederlands bier uit het top segment heeft nog een ingepakte kroonkurk? Vroeger had Amstel Gold dat nog, maar die tijd is reeds lang vervlogen.
Het OeTTINGER krat is een beetje slap, duidelijk op bezuinigd. Gelukkig maar, want anders was het pils misschien wel een paar cent duurder geweest. Ik vraag me toch af wat dit bier over een half jaar gaat kosten, want ook mijn ander huismerk Schultenbrau is in een jaar tijd met 6 cent per 0,5l duurder geworden. Ben benieuwd hoe dit OeTTINGER in NL zal aanslaan.