oettinger bier

  • Oettingertester

    Oettinger is zeker geen slecht bier.

    Het is een eerlijk pils, bescheiden van geur maar met een prettige zachte smaak (flauw zoals eerder gezegd vind ik overdreven), bittere afdronk en lichte nasmaak.

    Lekker biertje voor bij de tv met wat nootjes. Of om gewoon veel van te zuipen.

    Echt genot hoef je natuurlijk ook niet verwachten voor dit geld. Maar het is zeker z'n geld waard! Beter dan veel Nederlands low-budget bier, ik noem bv een Jaeger.

  • jan

    smaakt perfect zonde van je geld om duurder bier te kopen een heerlijke heldere pils

  • Marcel

    Inderdaad,een lekkere fles bier voor weinig geld,krat 24 x 33 cl voor maar 5,49€.

  • Sietse Zeeman

    Zit nu Liverpool-Arsenal te kijken en ondertussen de zojuist aangeschafte flesjes Oettinger te drinken, en ik moet zeggen dat het mij zeker niet tegenvalt.

  • oans, zwoa, gsuffa

    Ik zou geen vergelijkbaar bier kennen voor dit geld.

    Zelfs het goedkoopste alternatief haalt het niet bij een Marke Original OeTTINGER Pils. Als liefhebber van Duits bier (ik drink eigenlijk nooit Heineken/Amstel/Grolsch/Dommels etc) acht ik dit biertje zeer drinkbaar.

    Het is natuurlijk geen hoogstaande smaaksensatie met uitgebalanceerde smaakbelevenissen zoals bv een Pilsner Urquell, maar als huis-tuin-en keukenbier is het prima te drinken. Ik geef toe dat de eerste slok mij na het reeds 3 weken te drinken nog steeds even laat fronsen, maar daarna ben je ‘door’ en drinkt het prima weg. Het moet voor mij ook goed koud zijn, maar dat geldt voor mij voor elk bier.

    Het flesje doet niet goedkoop aan en presenteert nog leuk ook. Aan de verpakking is zorg besteed.Welk nederlands bier uit het top segment heeft nog een ingepakte kroonkurk? Vroeger had Amstel Gold dat nog, maar die tijd is reeds lang vervlogen.

    Het OeTTINGER krat is een beetje slap, duidelijk op bezuinigd. Gelukkig maar, want anders was het pils misschien wel een paar cent duurder geweest. Ik vraag me toch af wat dit bier over een half jaar gaat kosten, want ook mijn ander huismerk Schultenbrau is in een jaar tijd met 6 cent per 0,5l duurder geworden. Ben benieuwd hoe dit OeTTINGER in NL zal aanslaan.

  • Willem

    Jouw ervaring met Oettinger bier heb je zeer treffend beschreven en noodt mij het bier gauw eens te kopen bij de Lidl, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt.

  • Marcel

    Hallo,

    Ik drink Oettinger bier sinds 3 jaar,ik bracht het eerder wel eens uit Duitsland mee.

    Ook de andere bieren van Oettinger zijn zeker aan te raden,heb het Alt-bier van hun gehad,beviel me zeker goed,het hefe Weissbier van Oettinger doet zeker niet onder voor Erdinger of Franziskaner Weissier.

    In Duitsland zijn deze speciale soorten spotgoedkoop,bij de Real in Heinsberg kost het Alt-bier 5,99€ per krat( 20 x 0,5 l) en het Weissbier 6,99€ (ook voor 20 halve liters),het gewone Oettinger bier kost daar 5,99€ (20 x 0,5l).

    Kortom kwaliteitbieren voor weing geld!!

    Groetjes

  • Der Marc

    Zoals al geopperd is OeTTINGER een bier dat je zou kunnen omschrijven als ‘beste koop’. Ik woon zelf in Duitsland en het is de moeite waard om de aanbiedingen in de gaten te houden. Het hoogte punt was een krat halve liters voor 4,20 bij de Combi. Momenteel zijn de alcohol vrije bieren een hype in duitsland en zeker de alkoholfreie hefe weizen is een goed alternatief en wordt zelfs aangeprezen als sportdrank

    Grüß

  • Remko

    De normale pilsenere van Oettinger is inderdaad zeer goed te drinken, bevalt me nog steeds prima na een flink aantal flesjes.

    Het Weisbier kan ik echter niet aanbevelen hiervan, deze vond niet echt lekker en absoluut niet te vergelijken met Erdinger.

  • Dirk

    Heerlijk biertje voor een echt eerlijke prijs!

    Deze week ook nog in de aanbieding bij Famila.

    Mijn menig: fris biertje, lekkerder (persoonlijke mening) dan de geparfumeerde smaak van Amstel en de scherpe smaak van Heineken.

    Gewoon doen en genieten met de temperaturen van de komende week!

    Dirk