oettinger bier

  • patrick

    is er iemand die ervaring heeft met het oettinger bier wat bij de lidl te koop is, het is wel heel goedkoop maar of het smaakt?

  • Willem

    Het is het proberen waard denk ik voor € 0,21 cent per 330 ml. In een oude Duitse biertest krijgt die een 6,5 met de aantekening waar voor je geld. (vrij vertaald).

    www.biertest.de

  • John

    Ik zit nu net mijn tweede Oetttinger te drinken. Beetje flauw van smaak maar niet vies.Als je een echt lekker biertje wil moet je verder kijken, maar ja voor dat geld Argus bier van de Lidl vond ik lekkerder.

  • Darktime Fairytales

    Helaas voor jou John, dat komt niet meer terug!

    We hebben afgelopen week heel wat lege kratten Argus zien terugkomen!

    (Ik werk in een DC van Lidl)

  • Cootje!

    Ik ken het vanuit Duitsland, ik geloof een stuk of 4 bieren, en wat ik me herinner waren ze alle 4 wat flauw en nietszeggend van smaak.

  • Harry Pinkster

    Het zijn er zelfs nogal wat meer:

    Ik heb de onderstaande 15 Oettinger bieren gedronken

    OETTINGER ALKOHOLFREI

    OETTINGER ALT

    OETTINGER BOCK

    OETTINGER DUNKLE HEFE WEIZEN

    OETTINGER EXPORT

    OETTINGER GOLD

    OETTINGER KRISTAL-WEIZEN

    OETTINGER LEIGHT

    OETTINGER ORIGINAL

    OETTINGER ORIGINAL HEFE

    OETTINGER ORIGINAL. URTYP

    OETTINGER PILS

    OETTINGER RADLER

    OETTINGER SCHWARZBIER

    OETTINGER WINTERBIER

    De namen zijn in hoofdletters omdat het is gekopieerd vanuit mijn homepage

    http://www.pinkgron.nl (Onder mijn verzameling, duitsland en de “O” )

    vrgr

    Harry Pinkster

    Bierverzamelaar

    http://www.pinkgron.nl

  • Freddie

    Net ook een flesje Oettinger (is ook de naam van een Duitse autotuner…) gekocht voor 21 Eurocent. Flesje ziet er leuk uit en niet goedkoop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel meer van die goedkope zogenaamde zwerversbiertjes heb gekocht en ze allemaal tegenvielen door vooral de lege zeg maar totaal geen nasmaak.

    Na het openen van het flesje totaal geen ruek en deed me een beetje denken aan een malt biertje, maaaaaar tot mijn grote verbazing toch best een aardig biertje en met nasmaak. Nog rekening houdend dat hier 33 cl inzit ipv 30 mag je nog 10% van de prijsafhalen. :-)

  • Piet

    Dit bier koop ik al jaren in Duitsland en het is een lekker pilsje.

    Zeker vergeleken met het Nedelandse pils.

    Eindelijk is het nu ook in Nederland te koop en voor een prijs die vergelijkbaar is met de Duitse prijzen.

    Deze brouwerij is de grootste brouwerijgroep van Duitsland en omdat zij alleen leveren aan de eindgebruikers en niet aan de horeca en ook geen reclame maken in de media kunnen zij goedkoper leveren dan hun concurenten.

    Hopelijk komen er ook andere soorten Oettinger bier hier op de markt.

    Proost!

  • Cootje!

    Vooral dat Radler bier is smerig joh! Maar dat geld eigenlijk voor alle Radler bieren in Duitsland, hoe hebben ze het ooit bedacht…

  • Burp

    Ik heb ook zojuist een oettinger op. 1 flesje gekoch voor de proef.

    Vond het zeker niet tegenvallen. Het had wel wat weg van Grafenwalder. Dezelfde typisch bittere smaak.

    Weet alleen niet hoe ik na een aantal flesjes dat alu-foli eraf moet pulleken.

    Gewoon een glas gebruiken denk..