nieuwe grolsch fles

• a keunen

ed489 schreef:

>

> hoe bevalt het nieuwe pijpje van grolsch?

• Paul

Ik vind het flesje ook gewoon vies geworden. Ik heb gisteren een flesje laten staan omdat het me niet meer smaakt. Ik denk dat ze er meer conserveringsmiddelen in hebben gedaan omdat de groene fles meer licht doorlaat, en daardoor sneller over data gaat. (KOEL EN DONKER BEWAREN (staat op bijde)). Heb net weer een ½ gehad en die smaakt me stukken beter. En geloof me ik ben een echte goede zuipert! Heb het flesje zelfs al voor mijn kop gehad! Het flesje is mooi, maar het bier stinkt!

Groeten.

• Paul

Ik vind het flesje ook gewoon vies geworden. Ik heb gisteren een flesje laten staan omdat het me niet meer smaakt. Ik denk dat ze er meer conserveringsmiddelen in hebben gedaan omdat de groene fles meer licht doorlaat, en daardoor sneller over data gaat. (KOEL EN DONKER BEWAREN (staat op bijde)). Heb net weer een ½ gehad en die smaakt me stukken beter. En geloof me ik ben een echte goede zuipert! Heb het flesje zelfs al voor mijn kop gehad! Het flesje is mooi, maar het bier stinkt!

Groeten.

• Nijland

Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat m`n vertrouwde flesje grolsch van kleur veranderd was.

Op het eerste gezicht een leuk flesje geinig kleurtje en wat me ook wel aansprak was de iets grotere inhoud.

Maar de grootste schok kwam echter toen ik het pijpje aan m`n lippen zette en het gerstennat door m`n slokdarm liet klotsen.

GADVEREDAMME DAT IS SLOOTWATER, BEDORVEN WATERIG FLAUW AFTREKSEL VAN WAT EERST MIJN LIEVELINGS BIER WAS.

Dit is dus duidelijk een recept van iemand binnen Grolsch die een appelsap liefhebber is.

En nu niet zeggen dat het tussen de oren zit met de smaak,NEE DE RANZIGE SMAAK ZIT IN M`N BEK.

Ik durf het bijna niet te zeggen als Achterhoeker,maar vanavond staat bij mij thuis een lekker kratje Heineken koud.

Groet van een ex Grolsch drinker!

• Piet

Ik denk dat Grolsch voor dat de nieuwe kratten op de markt kwamen maximaal kratten heeft moeten opslaan, om ze zo overal tegelijk in de supermarkten te kunnen leveren.

Daarvan zijn er misschien een paar over datum gegaan en die moeten nu eerst opgedronken worden (of weg worden geflikkerd). Denk ik. Hoop ik… Ik hoop niet dat het recept is veranderd. En dat lijkt me ook niet logisch. Het kan in ieder geval niet zo zijn dat er bewust ander bier in de nieuwe flessen wordt gedaan dan in beugels.

Groet

• Jason

Heb ook het nieuwe kratje gehaald , omdat het in de aanbieding was.

Normaal doe ik nog geen week met een kratje, maar deze heb ik al twee weken, krijg het gewoon niet door m'n strot.

Dacht eerst dat het aan mij lag, dus ik denk ff kijken op internet of er wat over over verteld wordt, en ja bijna iedereen heeft er last van.

Voor mij geen Grolsch meer, alleen maar Hertogjan of BrandPiet schreef:

• gerrit

Vind alleen wel jammer dat er het 15% duurder wordt en dat er maar 10% meer in zit. En dat het bier an sich hetzelfde is zegt niks over de kwaliteit van het bier zoals je het uiteindelijk drinkt….dat weet je toch Andre?

Blijf er bij…vind het een mooie fles maar het is mij het geld niet (altijd) waard.

Het gaat uiteindelijk om wat er in zit…. en dat smaakt voor mijn gevoel toch anders…

• Ad

Het vroegere kratje met pijpjes kostte: Eur 9.36.. Het nieuwe kratje met de groene flesjes: Eur 10.80 ( prijzen bij C 1000 ). OK., er zit iets meer bier in, ..van 30 cl naar 33 cl. Dat interesseert mij in het geheel NIET !! WEL het prijsverschil; voor mij een reden om afstand te doen van mijn favoriete Grolsch-bier uit flesje.

Het altijd duurdere “Warsteiner” is zelfs nu onder de prijs van Grolsch, namelijk: Eur 10.69. Ik ga “op zoek” naar andere biersoorten, die de smaak van het bier uit het kleinere ( 30 cl ) flesje evenaren. Ik ben het eens met sommige bovengenoemden, dat het bier uit de groene fles wat zuurder overkomt. Het bittere is weg. Ik hoop, dat Grolsch zich daarover zal beraden. Ik vind het een betreurenswaardige achteruitgang !!

• peter

wij hebben van diverse kratten 2 krat wat niet te drinken was en weg geflikkerd

het is duidelijk anders (ook geblinddoekt geproeft en geroken)

en nu weer naar een paar kratten en weer een vies krat het is raar ook het hele krat gewoon vies houdheid product data (jul 2007 7B15 2 01:31) nu ben ik het zat ga volgende week naar de fabriek

en wil weten hoe het zit

julie horen nog van mij

peter

• Martijn

Hallo Allen,

Ik denk ook dat Grolsch uit de nieuwe flessen anders smaakt….

Daarom heb ik een email gestuurd naar Grolsch en heb het volgende antwoord gekregen:

Geachte Martijn,

Het bier dat in onze nieuwe flessen wordt afgevuld is exact hetzelfde als het bier dat in de “oude” flessen werd gedaan. Er is niets veranderd aan de receptuur of wijze van brouwen. Waarschijnlijk is het een stukje beleving en heeft het te maken met het feit dat u moet wennen aan het nieuwe uiterlijk van de fles. Toen wij enige jaren geleden andere etiketten op de flessen zijn gaan plakken hebben wij een aantal vergelijkbare reacties gehad terwijl er toen ook niets is veranderd aan het bier.

Met vriendelijke groet

——————————

Consumentenservice

Ik hoop dat het tussen m'n oren zit! ;)

Groet, Martijn