Wanneer is er weer bokbier?, en welke is de lekkerste?

• Ruud

Hi marianne,

Je plaatste je vraag in het bokbier toppic (-;

Maar ik wil het wel beantwoorden hoor!

Er zijn in: Didam & Doetinchem

Filialen van Mitra slijterijen daar verkopen glutaner geloof ik wel (Omdat ze het vast in het assortiment hebben!)

De adressen zijn:

Wilhelminastraat 31

6942 BJ Didam

De Veentjes 37

7001 DL Doetinchem

Nog even een beetje info:

Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand vol trots meldt een glutenvrij bier te hebben gebrouwen. Helaas wordt niet elk bier afgevuld in een glutenvrije omgeving - daar gaat weer een goed idee!

Maar het is gelukt, en vanochtend is de eerste pallet gereed gekomen voor verzending. Met gepaste trots presenteren wij u: GLUTANER! Gebrouwen met Sorghum, 5,2% alcohol per volume, met de smaak van een kloeke pils!

Glutaner wordt gebrouwen in België, in licentie bij brouwerij Huyghe waar ondermeer ook de Mongozo bieren gebrouwen worden. Glutaner laat zich drinken als een pils, genieten als een speciaalbier en opent de deur voor een geheel nieuwe groep bierliefhebbers!

• Cootje!

Jopen 4 granen bok, altijd een succes, tikje rokerig, tikje bitter en erg rijk van smaak.

Ezelenbok is ook elk jaar erg goed, ik had het idee dat ie dit jaar een tikje wateriger is geworden, maar nog altijd erg lekker.

Maar inderdaad, laat die grote merken maar liggen, onder de kleine merken is de diversiteit veel groter en zijn de smaken veel meer uitgesproken.

• Mathieu de Jager

Er zijn zoveel bokbieren (bezoek de pint bokbierfestival in de beurs van berlage) met zoveel grote verschillen. Te grote verschillen naar mijn mening, de marges waar een bokbier zich in begeeft is te groot, Zo zijn er bokbieren die eigenlijk beter in een andere stijl mogen horen, zo is de leute naar mijn mening weer te zuur en zou in vlaams rood mogen passen naast een rodenbach en duchesse du bourgogne. Er zijn ook hele zware bokken vanaf 7,5 %vol. die in het rijtje van gerstewijnen naat een grand prestige en quadruppel niet zouden misstaan.

Een Heineken en een Jopen en een Grolsch en een Ezelen mag je eigenlijk niet vergelijken. Tijdens de beste bokbier verkiezing in Enschede a.s weekend hebben ze gelukkig verschillende indelingen.

Ik vind dat de marges voor bokbier rustig bijgesteld mag worden, als je een Grimbergen dubbel zou inleveren voor een bok zou je nog goed kunnen scoren ook.

Ook grappig is dat Grolsch bok altijd slecht getest wordt maar het beste verkocht.

• www.bier-tent.nl

Ik heb op dit moment 25 verschillende geproefd. Ik vind La trappe, Grunn en Texelse er tot nu toe bovenuit steken.

http://www.bier-tent.nl/bokbieren2008.htm

• Harry Pinkster

Wie heeft Grunn Strongbock al ergens te koop gezien?

Ik zoek het in de omgeving van GRoningen.

Van Erp had het vorige week nog niet en verder heb ik al enkele Mitra's geprobeerd,

zonder succes. Het zou zijn verkocht via Multibier en De Monnik.

vrgr

Harry Pinkster

Bierverzamelaar

http://www.pinkgron.nl

• SimonB.

We weten het nu;

HET LEKKERSTE BOKBIER DIT JAAR IS: WILDEBOK

Groetjes Simon

• Harry Pinkster

Ik heb gisteravond Grunn Strong Bock geproefd, wat een smaakexplosie

een geweldig bier, past ook uitstekend onder de noemer winterbieren.

Heb gelijk vandaag nog een paar flessen gekocht

groetn

Harry Pinkster

Bierverzamelaar

http://www.pinkgron.nl

• Stefan

Het is alweer bokbier tijd nu, zelf vindt ik Hertog Jan bockbier de lekkerste maar ook Hooghe bock van bavaria moet lekker zijn, smaken verschillen gelukkig maar.