Oranjeboom, waar te koop?

  • Johan

    Hoi,

    Weet er iemand of je nog ergens oranjeboom bier kunt kopen in een supermarkt?

    bedankt, Johan

  • freddie

    Je ziet bij Bas vd Heijden dat extra zware Oranjeboom Bier. Overigens moet ik als Rotterdammer tot mijn spijt zeggen dat ik Oranjeboom uit fles of blik niet echt lekker vindt. Ben jaren en jaren geleden nog bij de opening geweest van de brouwerij in Rotterdam was toen erg indrukwekkend. Misschien Oranjeboom bier voor de thuistap ?

  • Prins Pils

    Pak alsjeblieft een ander pilsje…

    Wat een smerig slootwater, dat Oranjeboom.

    Ik ben blij dat je het bijna nergens meer ziet. Als ik naar een kroeg ga en ik zie dat ze Oranjeboom tappen, dan ga ik spontaan aan de (Bacardi) cola, terwijl ik toch echt een bierfan ben…

  • a vd meeren

    Vreemd… oranjeboom is toch al jaren gesloten.waar wordt het nu dan gebrouwen?

  • Cootje!

    Nou inderdaad! als ik in een kroeg kom waar oranjeboom geschonken wordt hoef ik al niet meer….. jaren geleden hadden de kroegen bij ons in de stad bijna allemaal oranjeboom, wat een ramp was dat zeg!!

  • Prins Pils

    Het laatste beetje wat er nog gebrouwen wordt, komt uit de Inbev brouwerij in (ik dacht) Leuven, België.

    Ik denk dat ze snel helemaal stoppen met Oranjeboom. Wordt vervangen door Jupiler, Hertog Jan of Dommelsch.

  • freddie

    Is de smaak van Oranjeboom niet totaal anders dan die van laten we zeggen 20 jaar geleden ? Destijdes gingen ze van Oranjeboom naar Skol en toen weer terug naar Oranjeboom in Rotterdam. Is er overigens nog wel ergens in Rotterdam of omgeving Oranjeboom op de tap ? Tja hoe je een mooi merk de nek om kan draaien :-(

  • Peter de G.

    Oranjeboom Bier wordt volgens mij nu alleen nog gebrouwen in Belgie, vroeger had je in Rotterdam Zuid praktisch alleen maar Oranjeboom Bier en in de rest van de stad Heineken. Wat jammer toch dat ze zo'n bekend merk de nek kunnen omdraaien.

  • ronnie

    moet je eens naar nieuw zeeland gaan, daar hebben ze in heel veel kroegen nog oranjeboom van de tap, en in bijna elke supermarkt kun je het kopen.

    heerlijk biertje hoor, orajneboom. Trouwes, als je een kratje of 10 besteld kun je het volgens mij bij de grotere handelaren gewoon besetllen hoor, wij in het brabantse Raamsdonk wel tenminste

    gegroet!

  • Willem

    Leuk te horen Ronnie, misschien dat daar een Nederlander nog actief bezig is in het bierwezen. Misschien wordt het daar ook wel gebrouwen. De diverse websites zijn niet erg mededeelzaam. Ik las wel wel dat InBev een Braziliaans/Belgisch bedrijf is. Ik zal nog eens op het Nw. Zeeland prikbord de vraag stellen binnenkort.