Eelco
Ik ben geen kok, maar wel een enorm liefhebber van dit soort uitgesproken bieren
Hier hoef ik op zich niets te eten bij, van het bier alleen al kan ik enorm genieten ;-)
Op de site van Ramses Bier staat wel een recept met Shire Stout. Komt niet helemaal overeen met die van de molen,
maar dichtbij genoeg. De beste website over koken en bier is die van Han Hidelgo, maar daar zag ik zo snel geen overeenkomstig bier staan!
Een unicum wil ik niet zeggen, maar bijzonder zeker.
Het probleem bij bieren van de Molen is dat er een zekere exclusiviteit op zit waardoor je ze niet overal kunt krijgen
Voeg daar aan toe dat ze heel veel met recepten expirimenteren (in de goede zin van het woord) waardoor soms kleine nuance verschillen weer een nieuw bier opleveren.
En dan zijn ze ook nog aardig aan de prijs (voor bierbegrippen dan) Soms sta ik voor een schap en dan kan ik kiezen tussen drie nieuw bieren of een nieuw bier van de Molen.
Dan kies ik nog wel eens voor de drie ipv de ene.
wijnstartpagina bekijk ik heel zelden. Op een of andere manier heb ik problemen met de echte wijnliefkenner. Moet je me maar niet kwalijk nemen. Over bier wordt te vaak dedain gedaan.
Blijkbaar te gewoon, terwijl er zoveel bijzonders is. En het proces van bierbrouwen wordt vaak schromelijk onderschat, zeker als je het over zulke bijzondere bieren hebt als jij nu noemt.
Volgens mij zouden we allemaal vooral moeten waarderen wat voor bijzonders er is en iedereen in zijn waarde laten en respecteren. Dat mis ik nog wel eens.
Vind het prachtig dat jij in elk geval kunt genieten van een speciaalbier!
Drink zelf nooit wijn, dat is geen onwil maar vooral omdat ik zoveel bieren op voorraad heb er simpelweg niet aan toe kom. Er staan nu ook minstens 150 flessen op me te wachten.
Ik zou zeggen: Proost en geniet ervan !
Groeten
Harry Pinkster
Bierverzamelaar
http://www.pinkgron.nl/bierhome.htm