lupulus-bier

• frank

Medeliefhebbers,ik heb weer een juweeltje van een bier geproeft,de lupulus ardense tripel,een blond bier van 8,5% met hergisting op de fles,naar ik mij heb laten vertellen een nieuw probeersel van de mannen die een aantal jaar geleden met LaChouffe zijn begonnen.

Heeft iemand dit bier ook al geproefd en zo ja wat vinden jullie er van???Heeft er verder nog iemand tips over welk nieuw bier ik eens moet proeven in mijn voortdurende speurtocht naar lekker bier?(heb nog een fles omer staan die gaat er dit weekend aan)

gr. Frank

• pinkgron

Hoi

Ik heb de Lupulus nog niet gedronken, maar hij staat al wel in mijn kelderkast (tussen 150 andere flessen nog te proeven bieren, allemaal verschillend)

Het is een beetje afhankelijk van je smaak, maar ik heb gisteren een van de lekkerste bieren gedronken sinds tijden (en ik drink gemiddeld 400 nieuwe bieren per jaar). Als je niet vies bent van een porter dan moet dit hem zijn:

Wild Dog Barrel-Aged Gonzo Imperial Porter van de amerikaanse Flying Dog Brewery uit Frederick

Op dit linkje staat meer over dit bier (van de winkel in Groningen waar ik hem kocht. niet goedkoop overigens 5,95 voor 0,355 liter)

http://www.patswine.com/bier-wild-dog-barrelaged-gonzo-imperial-porter-p-1089.html

Ik dacht eerst die is mij te duur, maar wat ben ik blij dat ik dit heb geprobeerd. Een smaakexplosie, geweldig!

Hij komt als etiket in mijn volgende update op de pagina nieuwe bieren.

Deze pagina is vorige week net weer bijgewerkt, met de oogst van maart en april

http://www.pinkgron.nl/nieuwebieren.htm

Ik ben benieuwd of je hem te pakken kunt krijgen

Vriendelijke groet

Harry Pinkster

Bierverzamelaar zelfgedronken bieren en “Gronings” biermateriaal

http://www.pinkgron.nl

• De fijnproever

Kenners,

een nieuw bier heb ik niet, wel een goude oude: Gemeentepils; helderder bestaat niet. Het begint - nadat het vers getapt is - met de ligging in het glas; eleganter kan bijna niet. De smaaksensatie is kalm, beheerst, zuiver; hoewel de smaak kan afhangen van de streek waar het vandaan komt. De afdronk is wat aan de lichte kant, maar daar staat tegenover dat de eventuele nadorst miniem is. En de geschiedenis van dit vocht, daar raak ik niet over uitgepraat. Vooruit een anekdote: vroeger werd dit goedje met emmers uit de grond gehaald. Thans is het zo'n beetje overal in het Westen te krijgen. Proef ze!

met vriendschappelijke groet,

de fijnproever

• Bier-blog.nl

Hi frank,

wij hebben laatst een stevig hoppige kabouter geproefd. De houblon. Ik denk dat die ook wel in je straatje past.

Mocht je zin hebben om vaker een biertje te bespreken, kom dan eens langs op onze site.

Bier mee op bier-blog.nl

• frank

Harry zal eens kijken of ze hem bij de mitra hier hebben….

en jongens de houblon had ik al in belgie op voordat hij in nederland verkrijgbaar was en moet zeggen erg lekker,als je deze lekker vind moet je de lupulus ook echt proeven.

Heb ook nog een magnum fles “de garre”staan een speciaal bier,blond,tripel,10,5%, wat normaal alleen op de tap verkrijgbaar is bij biercafe de garre in brugge,afgelopen winter kon je ivm het vijentwintigjarig bestaan een fles kopen als je daar was,wat ik dus gedaan heb, ik heb hem daar ook van de tap geproefd en moet zeggen een zeer aangenaam biertje

• Henk de Jong

Ja, is leuk joh….

• De fijnproever

Ik beschouw het aanprijzen van gemeentepils als een serieuze zaak. :)-D