kerst/winterbieren

• frank

Liefhebbers welk winter/kerst/eindejaarsbier mag ik dit jaar niet missen???(en dan bedoel ik niet de dobbel-palm,maar een echte lekkere voor bij het kerstdiner zodat ik niet aan de wijn hoef te gaan zitten)

gr frank

• Ruud gons

De Spaanse Estrella Damm Inedit is speciaal gemaakt om wijn bij het eten te vervangen, daarnaast staat de fles ook erg chique aan tafel.

Even een stukje van de website:

Inedit is a unique coupage of barley malt and wheat, flavored with coriander, orange peel and liquorice.

Inedit is the first beer specifically created to accompany food. It is born from the conviction that a beer that could be paired with the utmost respect to the best cuisine was necessary. That is its aim and its virtue, and that is what makes Inedit different, special and unique.

Has been created by Damm brewmasters, heirs to a century-old tradition, and developers of highly appreciated beers, and by Ferran Adrià, Juli Soler and El Bulli’s sommeliers’ team.

• frank

toch blijft de chouffe nice het lekkerste winterbier,hoewel de leffe christmas ook errug lekker is ………..in mijn smaak

• Ruud Gons

VRAAG HET MIJ DAN NIET!!!!!!!

• frank

sorry meester ruud……………….

• Sven

Jammer dat kerstbieren niet zo populair zijn, vaak zijn het erg unieke bieren kwa smaak. Zelf vind ik de Corsendonck X-Mas Ale erg lekker. Schijnt ook bekroond te zijn als beste winterbier!

• pinkgron

Wat me opvalt is de diversiteit in soorten in kerst/winterbieren.

Er is niet serieus een vaste definitie te geven (in tegenstelling tot bv bockbier)

Wat mij betreft hoort het een donker bier te zijn met extra gekruide toevoegingen.

Ik kreeg deze week maar liefst 15 kerstbieren uit Zweden.

In scandinavie is al jaren een kerst biertraditie.

De eerste update van mijn verzameling zelfgedronken bieren in januari zal nog niet zo bol staan

van de kerstbieren maar ga er maar vanuit dat die van eind januari/februari genoeg verschillende

kerstbieren zal bevatten.

Ik heb ze in huis uit belgië, duitsland, nederland, zweden, denemarken en frankrijk

De eerstvolgende update zal op 1-1-2010 worden geplaatst, met een totale nieuwe layout

fijne feestdagen

Vriendelijke groet

Harry Pinkster

Bierverzamelaar zelfgedronken bieren en gronings bier:

http://www.pinkgron.nl

• frank

vind zelf de gulpener jaarling erg lekker is geen echt kerstbier maar wel erg lekker,winterkoninkske is mij ook zeer goed bevallen…

• Ruud gons

Ik zou het erg op prijs stellen dat degene die deze reactie heeft geplaatst niet meer mijn naam gebruikt!!!

Ik vindt een reactie in de trant van: “Vraag het me dan niet” erg lullig voor degene die een doodnormale vraag stelt.

@ Frank: Ik hoop dat je snapt dat er een hele kinderachtig persoon hier zit de boel te zieken!

groetjes,

Ruud

• frank

Ruud ik tilde toch al niet zo zwaar aan de opmerking,maar het is inderdaad lullig als onder jou naam een reactie plaatst…..