Liefhebbers welk winter/kerst/eindejaarsbier mag ik dit jaar niet missen???(en dan bedoel ik niet de dobbel-palm,maar een echte lekkere voor bij het kerstdiner zodat ik niet aan de wijn hoef te gaan zitten)
gr frank
De Spaanse Estrella Damm Inedit is speciaal gemaakt om wijn bij het eten te vervangen, daarnaast staat de fles ook erg chique aan tafel.
Even een stukje van de website:
Inedit is a unique coupage of barley malt and wheat, flavored with coriander, orange peel and liquorice.
Inedit is the first beer specifically created to accompany food. It is born from the conviction that a beer that could be paired with the utmost respect to the best cuisine was necessary. That is its aim and its virtue, and that is what makes Inedit different, special and unique.
Has been created by Damm brewmasters, heirs to a century-old tradition, and developers of highly appreciated beers, and by Ferran Adrià, Juli Soler and El Bulli’s sommeliers’ team.
Wat me opvalt is de diversiteit in soorten in kerst/winterbieren.
Er is niet serieus een vaste definitie te geven (in tegenstelling tot bv bockbier)
Wat mij betreft hoort het een donker bier te zijn met extra gekruide toevoegingen.
Ik kreeg deze week maar liefst 15 kerstbieren uit Zweden.
In scandinavie is al jaren een kerst biertraditie.
De eerste update van mijn verzameling zelfgedronken bieren in januari zal nog niet zo bol staan
van de kerstbieren maar ga er maar vanuit dat die van eind januari/februari genoeg verschillende
kerstbieren zal bevatten.
Ik heb ze in huis uit belgië, duitsland, nederland, zweden, denemarken en frankrijk
De eerstvolgende update zal op 1-1-2010 worden geplaatst, met een totale nieuwe layout
fijne feestdagen
Vriendelijke groet
Harry Pinkster
Bierverzamelaar zelfgedronken bieren en gronings bier:
http://www.pinkgron.nl
Ik zou het erg op prijs stellen dat degene die deze reactie heeft geplaatst niet meer mijn naam gebruikt!!!
Ik vindt een reactie in de trant van: “Vraag het me dan niet” erg lullig voor degene die een doodnormale vraag stelt.
@ Frank: Ik hoop dat je snapt dat er een hele kinderachtig persoon hier zit de boel te zieken!
groetjes,
Ruud
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?