bokbier

• Rinus

Wanneer verschijnt dit jaar het bokbier?

• Simon Bloei

Het bokbierseizoen start dit jaar (2009) op de eerste maandag in oktober. Dus volgende week maandag. Maar of de winkels het dan al in huis hebben?

M. vr. gr. Simon B.

• Peter B

En tot nu toe toch de lekkerste 2009 die ik in mijn glas heb gehad de Anker van de tap.

Wie heeft er nog een tip voor een lekkere strafffe, liefst ook op fles te verkrijgen???

Gr.

Peter

• Bierproeven_met_Peter

Het beste bokbier, voor mij dan want lekker is persoonlijk, is ook dit jaar weer De Amstel Bok.

• Peter B

Ik heb hem nog niet in het glas gehad, maar had begrepen dat hij wat “aan de zoete kant” was dit jaar.

Wel de Hertog Jan op. Best lekker!

Gr.

Peter

• erik

Jopen vind ik tot nu toe de lekkerste.

• pinkgron

Een mooi overzicht met de bokbieren van 2009 is te vinden op de site van mijn biervriend Peter Tent,

Bokbieren 2009

De lijst gaat uit van de bieren van 2008 dus er zullen een paar op staan die dit jaar niet weer worden uitgebracht.

Daarnaast staan er ook weer nieuwe bokbieren tussen, ik zag bv de Gulpener Jaarling staan (moet ik zelf nog proeven).

Peter doet zijn uiterste best zoveel mogelijk bokbieren te proeven en zal de lijst dan ook continu bijwerken.

Zelf heb ik nog maar een paar nieuwe bokbieren gedronken.

Ik probeer overigens voornamelijk bokken van kleine brouwerijen en moet zeggen dat ik de Horn's Bock verrassend goed vond.

Vriendelijke groet

Harry Pinkster

Bierverzamelaar zelf gedronken bieren

www.pinkgron.nl

• erik

Vandaag de Slobberbok (heerlijk) en de Wildebok gehad (lekker), gisteren Texels bock (ook goed) en een Schnee-bock (halve liter, 7,5% van de Lahnsteiner brouwerij) die er goed in ging.

• Peter B

Bedankt, Harry…

Leuke site, hier heb ik iets aan.

Gr.

Peter

• Peter B

Die zal ik eens proberen als ik ze tegenkom!