chimay bieren

• ray14125

Chimay

In België zijn erg veel bieren te krijgen, en ik wil hier een aantal van deze prachtige schatten uit de bierwereld omschrijven en hoe ze gedronken moeten worden.

Chimay

Chimay is samen met Westmalle de grootste producent van trappistenbieren. Chimay is internationaal de bekendste.

De abdij van Scourmont, gelegen nabij de franse grens, is in 1850 opgericht. De brouwerij volgde in 1862.

Chimay blond

Type: trappist tripel

Alcohol: 8% vol

Gisting: hoog

http://wijninformatie.blogspot.com/2009/05/chimay.html

• Ruud Gons

Ja en hoe moeten ze gedronken worden?

Ik neem aan glas aan de mond de inhoud naar binnen laten gaan, over de tong gaan om alle smaken optimaal op te nemen en dan doorslikken! (:P)

• Ab vd Meeren

Beste Ray ;

als je bieren wil omschrijven moet je het hebben over bv smaak(bitter-hoppig-zoet),Nasmaak(blijft in de keel hangen.)

Kleur,geur en het drinken luistert soms ook erg nauwkeurig bv de temperatuur en het soort glas.Sommige bierkenners halen zelfs bepaalde ingredienten er uit zoals, chocola(ja ja) en koriander!

Gelukkig zijn er voldoende boeken hierover dus zou ik als ik jou was deze maar eens gaan lezen!

Van bier genieten betekend rustig proeven en niet zuipen

• erik

Veel meer kan ik er ook niet van maken :)

Hooguit na het doorslikken zeggen: Mjammie!!…….en dan de ober roepen omdat dat je er nog eentje wilt.