Schulten brau

• Peke

Hallo,

Kom ik bij de Aldi hebben schulten brau in flesjes.

ik vind dat erg lekker moet ik zeggen kocht de blikken wel.

Nu heb ik op inet proberen te vinden waar dat vandaan komt.

Omdat ze mij proberen wijs te maken dat Brouwmeester precies het zelfde bier is maar gewoon een ander etiket heeft.

Geloof het zelf niet maar wie weet een antwoord.

Groeten en Proost ;)

• Ruud

Hi Peke,

Wikipedia zei het volgende:

Schultenbräu is een bekend pils uit de lagere prijsklasse. Dit biermerk is verkrijgbaar in de Aldi-supermarkten. De inhoud van een blik is 33 of 50 cl. Het bier bevat 5% alcohol en wordt gebrouwen in Duitsland bij Feldschlößchen A.G. te Braunschweig in Nedersaksen en in de Belgische brouwerij Martens te Bocholt. In deze brouwerij wordt ook het Aldi-bier Karlsquell gebrouwen.

Tegenwoordig (2006) wordt Schultenbräu gebrouwen door brouwerij H. West te Maarssen. Dit is een ondermerk van Bavaria. Hierdoor is er als extra ingrediënt maltose bijgekomen en voldoet het niet meer aan het Duitse Reinheitsgebot. Overigens zijn alle B-merken van Bavaria te onderscheiden door de toevoeging maltose.

Voor de rest komt brouwmeester ook van Bavaria kijk maar op: http://www.bier-etiketten.nl onder bierbrouwerij Bavaria!

• jelle

brouwmeester was goed bier bij de aldi zeggen ze het zelfde maar een ander etiket dit geloof ik nietPeke schreef:

>

> Hallo,

>

> Kom ik bij de Aldi hebben schulten brau in flesjes.

> ik vind dat erg lekker moet ik zeggen kocht de blikken wel.

> Nu heb ik op inet proberen te vinden waar dat vandaan komt.

> Omdat ze mij proberen wijs te maken dat Brouwmeester precies

> het zelfde bier is maar gewoon een ander etiket heeft.

> Geloof het zelf niet maar wie weet een antwoord.

>

> Groeten en Proost ;)

• pietertje

Is het jullie opgevallen dat in het flesje "n ander soort bier zit,dan in het blikje?

• Peke

Zou het echt niet weten!

Vind het wel goed smaken trouwens.

Wat zou er anders an moeten zijn?

• freek

Ik ben een heineken drinker en proef nauwelijks verschil tussen schultenbrau en heineken.

Volgens mij is dit gewoon heineken in een ander flesje gestopt.. heel slim hoor van H-west!

• paulus

Is deze lente bock, van Schulten Brau ,buiten de lente om ook verkrijbaar ??

Zoja waar.

b.v.d.Paul.

• martijn epskamp

schulten brau is een top biertje!! cat.1 zoals het ook op het etiket staat)

nee dit biertje mag er echt wezen!!!

groetjes martyboy.

• Ruud Gons

Bij enkele Ali filialen (Die verkopen het immers) is het ook buiten de lente te koop als de voorraad niet opgegaan is!

• Thomas

Dit bier komt waardegelijk van Bavaria , waarom het bier uit blikken anders smaakt heeft ermee te maaken dat bepaalde zuuren

microscoopisch kleine deeltjes uit de binnenwand van de blik oplossen.

Ook bij cola of fanta etc.kan men een smaakverschil proefen.Hoe langer het in het blik blijft , hoe meer het naar blik smaakt.

Het is niet giftig omdat het om edelmetal gaat, maar niet elk metal kan tegen zuur en goud is gewoon te duur (kan allen door schwafelzuur oplossen).

Glas daarentegen is wel bestandig tegen zuur, en dus beter geschikt voor eten- of drinkwaren.