Bavaria bier in groene fles wat een verrassing

• Rob

Bavaria uit de bruine fles of blikje heb ik persoonlijk altijd een niet lekker biertje gevonden totdat mijn vader er eentje van Bavaria had uit een groen flesje, en wat schetst mijn verbazing: deze groene bavaria staat nu in mijn persoonlijke pilstop gezamelijk met Heineken bier uit bruine fles/blik en Heineken uit de Beertender !

• Ruud

Er is elders al iets gepost over Grolsch uit een groene beugelfles (Mijn zwager vindt hem overgens beter geworden)

Maar zal er nou een betere of slechtere bier in het flesje zijn gekomen of hebben we met een soort placebo te maken?

Dat mensen door de kleur van het flesje denken dat het anders smaakt!

Ik vindt het wel erg interessant, ik vindt het in het geval Grolsch da het bier lekkerder smaakt!

• Rob

De oorzaak van het smaakverschil is: licht. Het bruine glas en de blikjes laten geen licht door en de groene flesjes wel. Blijkbaar heeft licht erg veel effekt op de smaak van het bier, waarom weet ik niet. Het meest opvallende voorbeeld en bewijs is dat Heineken na klachten vanuit de Amerikaanse markt dat het Heineken bier uit blikjes bitterder was dan de groene flesjes, het bier eerst aan licht blootstelde voordat ze de blikjes vulden.

Wat betreft de groene Grolsch flesjes: de gewone grolsch in de pijpjes vindt ik nu ook lekkerder in de groene variant. De beugels vindt ik een grote teleurstelling.

Ja hier ook iets de (bruine)beugels van Grolsch hadden altijd een andere typischersmaak dan de (bruine) pijpjes.

• Frank

is dat bavaria-bier in die groene(longneck) flessen niet het zg. original brew bier de vervanger van het millenium-bier van een paar jaar geleden??? Zo ja dan is het ander bier als uit de bruine flesjes…..

• Rob

Ja Frank het smaakt inderdaad naar de MB van Bavaria van een paar jaar geleden.

• Frank

rob dan is het inderdaad original brew errug lekker ijskoud,uit de fles op een terras met uitzicht op een aantal aantrekkelijke jonge dames(hoewel na een aantal flessen zijn ze allemaal mooi….)

• Rob

Ja inderdaad Frank, laat de zon maar komen zou ik zeggen :-)