Dit moet wel heel lekker zijn

• erik

MELBOURNE - Het grootste bierconcern van Australië denkt een gat in de markt gevonden te hebben. Het lanceert een nieuw biertje dat voor 37 euro per fles van 750 mililiter moet concurreren met kwaliteitswijnen.

Volgens de brouwer is de prijs van het gerstenat gerechtvaardigd omdat de flessen 9,2 procent alcohol bevatten en meer dan tien jaar bewaard kunnen worden. Ook is de hop met de hand geplukt en „overziet de brouwer het hele proces”.

Er zijn maar vijfduizend flessen Crown Ambassador Reserve geproduceerd. „Ik vind het goedkoop”, aldus de brouwer. Hij hoopt dat zijn nieuwe bier net zo aanslaat als Australische kwaliteitswijnen.

• marcel

weet iemand waar je dit bier kan kopen.

Dit wil ik zeker een keer proeven.

• Ab vd Meeren

Waarschijnlijk moet je dan naar Australie

Maar je kunt hier beter de Nederlandse en Belgische speciaalbieren proberen die zijn net zo goed en je wordt niet besodemieterd.

37 euro voor een fles bier is we heeeeel erg veel geld.

Het duurste bier uit Belgie is waarschijnlijk de West vleteren,maar die moet je zelf ophalen bij het klooster en dat ligt tegen de Franse grens.

Dit bier is trouwens in menig poll van de laatste jaren uitgeroepen tot beste vd wereld!!

• Cootje!

Westvleteren kun je ook bij Cracked Kettle in Amsterdam krijgen. Daar betaal je uiteraard nog net ietsje meer dan bij de brouwerij zelf. Dat is overigens wel ene hele leuke winkel voor de bier (en wijn) liefhebber. Het assortiment is niet zo groot als van de grotere bierwinkels van Nederland, maar het heeft wel een grotere diversiteit. Ze hebben bieren die je echt zelden tegenkomt. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Zeker de moeite waard. Raamsteeg 3, Amsterdam (vlakbij de Bierkoning in de Paleisstraat)

www.crackedkettle.nl

• marcel

Westvleteren ken ik al, ik ga om de paar maanden daar naar toe. 3 kratten per auto mag je meenemen. Is echt super lekker bier.

• ab vd meeren

Het westvleterenbier is ook verkrijgbaar in 3 varianten bij slijterij Zeewijck in IJmuiden.Kijk maar eens op hun site www.slijterijwijnhuiszeewijck.nl.Kosten rond de 6,50 euro per fles.Wel even navragen of ze nog hebben!marcel schreef:

>

> Westvleteren ken ik al, ik ga om de paar maanden daar naar

> toe. 3 kratten per auto mag je meenemen. Is echt super lekker

> bier.