Wit bier over datum

• Ronald

Hallo,

Ik heb een kratje Wieckse staan met een tht tot december 2007. 't Is nu april dus ver over datum. Is het desondanks nog verantwoord drinkbaar? Graag jullie advies/ervaringen. Bedankt!

Groet,

Ronald

• Remi Crevere

Gewoon proberen,

smaakt die goed? is die goed :-)

maar volgens mij is het geen probleem hoor

• frank

volgens mij is het inderdaad als de smaak,geur,uiterlijk(geen vlokken) nog goed is,dan kun je het nog gewoon drinken(er zijn genoeg mensen die bv een paar flesjes bok laten staan voor het volgende jaar zodat de smaak zijn eigen dan nog beter ontwikkeld deze flesjes zijn dan ook over de datum maar smaken zelfs beter als het jaar ervoor…)

• Cootje!

Bier is in principe niet bederflijk, alleen na de datum kan de smaak wat veranderen. En bij het ene bier is dat lekkerder dan het andere

• Anne

Cootje! schreef:

>

> Bier is in principe niet bederflijk, alleen na de datum kan

> de smaak wat veranderen. En bij het ene bier is dat lekkerder

> dan het andere

Bier kan zeker wel bederven hoor !! Ik zit op een laboratoriumschool en daar moet ik onderzoeken waardoor bier bederft en wat er veranderd. De zuurtegraad wordt lager en wordt het troebeler.

Je moet je bier gewoon in een glas doen en kijken of het nog hetzelfde eruit ziet. Als er vlokken of heel troebel is, dan is het niet meer goed, zo wel, dan moet je het even proeven, maar er is wel grote kans dat de alcohol er ver af is.

• Cootje!

Ja, het bier veranderd ook wel, dat ontken ik niet, maar daarom is het nog wel drinkbaar. en het is inderdaad zo dat het percentage alcohol minder wordt, maar dat proces gaat maar heel langzaam hoor

• wally

Bier over datum is op zich geen ramp, je moet nu wel het bier ff omshudden in een glas en als de col mooi blijft en het ruikt nog goed .. geen probleem