De nieuwe Grolsch tap Cheersch

• Freddie

Zie er erg leuk uit op de foto's en is ook leuk verzonnen.

De gedachte van Grolsch hierachter is denk ik dat volgens hun een Beertender(vaatje) teveel ruimte (in de koelkast) inneemt, en je een 2 liter pet fles wel makkelijk in de koelkast kwijt kan.

Ja dat klopt zeker, maar Beertender vaatjes zijn in heel veel supermarkten gekoeld te verkrijgen, en in de vriezer of met coolpack binnen 3 uur ook ijskoud.

De koeling van bier is bijna net zo belangrijk als de smaak, en volgens mij heeft de Cheersch geen koeling maar Het is natuurlijk wel een erg leuk kadootje voor die 35 euro, maar ja daar heb je maar liefst 4 Beertender vaatjes voor……… hoewel de prijs niet bepalend is met dit soort bijzondere produkten want dan zat iedereen aan die halve liters zwerversbier..

• frank

en perfect draft vaatjes zijn ook niet zo duur, ff in de vriezer mikken en ze zijn ook op bedrijfstemperatuur en de biertjes op de pd zijn lekkerder als die op de beertender(grolsch ook op de pd….)maar ja dit is mijn smaak he en over smaak valt niet te twisten………

• Freddie

Inderdaad Frank, geef mij maar een Heineken uit de beertender, hoewel het nog mooier zou zijn om een 6 liter vat Heineken uit de Philips tap te tappen :-)

• Jan

Heb de tap gekocht.. leuk idee maar koop niet snel flessen weer. Had 5 2liter flessen gehaald voor de tap, echter zit er erg weinig koolzuur in het bier (slaat snel dood en dat ligt niet aan de glazen) en het smaakt iets ‘anders’ dan een flesje (plastic?…). Meer mensen deze negatieve ervaring?

Doe mij maar weer de Perfect Draft!

• Erik

Er zijn dus mensen met een werkenden Cheersch! Ik had er een die het niet deed. Keurig teruggestuurd, maar op een nieuwe kop wacht ik nu al twee weken….

• Pim

Ben je ervan op de hoogte dat je het CO2 dingetje moet monteren? dan kan je dat ook instellen, dan is dat probleem ook opgelost.

• Tom van Langevelde

Die 35,- is eenmalig daarna zijn de flessen het enige wat je aanschaft.

wat kostte jou beertender de eerste keer?? is dat ook het geld waard?

• Gorkum

In een manische bui heb ik € 34,95 uitgegeven voor een tapgeval waar ik alleen maar een hoop ergernis aan heb beleefd. Ten eerste moest ik de schappen in de koelkastdeur in hoogte verzetten. Dat gaf dus een hoop loze ruimte. Ten tweede bleek na een paar dagen het restant aan bier al dood te zijn nadat ik driekwart in de eerste dagen had weggetapt. In het welkomstpakket zat gelukkig 1 extra koolzuurpatroon. De tweede fles idem dito : dood bier na een paar dagen maar nu geen CO 2 patroon meer voorhanden. Kijk ik op grolsch.nl en dan blijkt dat ik via internet extra patronen - en die heb je nodig - kan bestellen. € 2,99 per 5 stuks exclusief € 3,95 handlings-kosten. Verder kun je ze alleen bestellen als je eerst een account bij Grolsch aanmaakt waarbij ze je ook nog het hemd van je lijf vragen. Kortom imho een wanprodukt die hele Cheersch.

Ze zijn nu bezig het geval voor € 14,95 aan de argelozen te slijten.

• Luc

Nooit gehoord van een kapotte Cheersch, wel van verkeerd gebruik. Bij het intropakket zitten 2 koolzuurpatronen plus 1 bij elke fles. Een patroon is meer dan je nodig hebt, zelfs na een aantal dagen. Als het bier dood gaat, dan kun je beter de tapkop verwijderen voordat je hem opslaat in de koelkast. Je kunt de druk hoog en laag instellen en het werkt goed. Smaak is inderdaad anders, niet beter. Ik heb meer problemen met bijna dood bier met PerfectDraft-vaatjes na een paar dagen…

www.coolness.nl/bweb/cheersch.htm

• Gorkum

In de handleiding gaat men al bij voorbaat uit dat je extra patronen nodig KUNT hebben. Maar wie is zo gek zijn hele hebben en houwen aan Grolsch over te leveren voor een bestelling van een paar euro?

Btw de 5 liter Heineken DraughtKeg party-vaatjes bevallen me inmiddels meer dan uitstekend. Ik kan er zelfs zo'n duitse slagroomkraag mee tappen. Van Hertog Jan (meer mijn pils) heb ik ook een party-vat geprobeerd maar hun tapkraan bevalt me stukken minder (de slagroomkop weet je).