oettinger bier

• Andreas

Ik vind dit een heerlijk biertje.

Normaal dronk ik altijd een grolsch biertje maar dit biertje komt heel dicht bij een grolsch biertje en door het prijs en smaak verschil koop ik liever een oettinger biertje die mij zeer goed smaakt en ik mag ook gezecht worden wel zo lekker als een grolsch biertje.

• Karel Zwetsloot

In principe drink ik geen bier dat met 19,5% mais gebrouwen is, dus drink ik geen Hollands bier.

Mais geeft vet af, waardoor het bier niet of slecht schuimt.

Dan wordt een schuimmiddel toegevoegd genaamd “Montol”.

Waarschijnlijk betreft het “cobaltcitraat”.

Bier dat niet volgens het Reinheitsgebot gebrouwen is, mist de nodige frisheid.

Het succes in Nederland van het Belgisch bier is ook weer een gevolg van verkeerde smaak op grond van de nederlandse voorliefde voor zoete dranken. Oranjeboom (ook 19,5% mais) is ook zoeter gaan brouwen om die reden neem ik aan.

De belgen doen dat met onverteerbare suikers die door de enzymen niet kunnen worden omgezet in alcohol. Maar niet verteerbaar door de enzymenis ook niet verteerbaar dus door de mens, Vandaar dat een paar “palmpjes” knap zwaar kunnen liggen.

Haal altijd mijn bier in Duitsland. Warsteiner van de fles is een van de lekkerste. Maar Licher bier van een goede tap is voor mij onovertroffen. Van de fles minder.

En Oettinger bier is gelukkig een stuk frisser zonder de bekende hollandse bijsmaakjes en bovendien door Lidl makkelijker bereikbaar. Ook het DUITSE Grols bier is perfekt. Ken je dat dan drink je het hollandse Grols niet meer.

Het is een teken aan de wand dat Grolsch met een tweedeklas bier in Nederland bovenaan kan staan.

Hier is het een probleem dat de nederlander over bier nauwelijks iets weet. Hij drinkt ook niet, hij zuipt. Dus gaan de hollandse brouwerijen op de goedkoopste brouwtoer.

• Karel Zwetsloot

In principe drink ik geen bier dat met 19,5% mais gebrouwen is, dus drink ik geen Hollands bier.

Mais geeft vet af, waardoor het bier niet of slecht schuimt.

Dan wordt een schuimmiddel toegevoegd genaamd “Montol”.

Waarschijnlijk betreft het “cobaltcitraat”.

Bier dat niet volgens het Reinheitsgebot gebrouwen is, mist de nodige frisheid.

Het succes in Nederland van het Belgisch bier is ook weer een gevolg van verkeerde smaak op grond van de nederlandse voorliefde voor zoete dranken. Oranjeboom (ook 19,5% mais) is ook zoeter gaan brouwen om die reden neem ik aan.

De belgen doen dat met onverteerbare suikers die door de enzymen niet kunnen worden omgezet in alcohol. Maar niet verteerbaar door de enzymenis ook niet verteerbaar dus door de mens, Vandaar dat een paar “palmpjes” knap zwaar kunnen liggen.

Haal altijd mijn bier in Duitsland. Warsteiner van de fles is een van de lekkerste. Maar Licher bier van een goede tap is voor mij onovertroffen. Van de fles minder.

En Oettinger bier is gelukkig een stuk frisser zonder de bekende hollandse bijsmaakjes en bovendien door Lidl makkelijker bereikbaar. Ook het DUITSE Grols bier is perfekt. Ken je dat dan drink je het hollandse Grols niet meer.

Het is een teken aan de wand dat Grolsch met een tweedeklas bier in Nederland bovenaan kan staan.

Hier is het een probleem dat de nederlander over bier nauwelijks iets weet. Hij drinkt ook niet, hij zuipt. Dus gaan de hollandse brouwerijen op de goedkoopste brouwtoer.

• Melis

Ik vind het prima te drinken, en ik ben wel iemand die eerst iets probeer. Jr kunt het gerust kopen, ik ben om!!

• Jacob

Heb dit deze week eens geprobeerd.

Mijn Nederlandse favoriet is Brand, maar hier is niets mis mee.

• Peter

Vandaag twee kratjes voor 5 euro per stuk gehaald (aanbieding Lidl) na eerder een flesje te hebben geprobeerd. Prima biertje voor een hele mooie prijs. Drink normaal altijd Amstel. Deze is lekker wat bitterder, zoals het m.i. hoort bij een pilsje. Ik ben ook om!

• Arie

Ik vind een Duits biertje het lekkerst. Was jarenlang een Warstein bierdrinker. Ik heb Oettinger geprobeerd en dat is mij goed bevallen. Ook hier proef ik die typische Duitse biersmaak. Overigens is Oettinger bijna de helft goedkoper. Dus ik adviseer iedere Duitse bierliefhebber gewoon Oettinger te kopen.

• Iris

Goh Karel, nooit geweten dat verhaal van die mais en die onverteerbare suikers. Ik was al blij met Oettinger als letterlijke en figuurlijke verfrisser van/in het Nederlandse bierlandschap, omdat naar mijn idee het Nederlandse bier steeds zoeter wordt. Ik vind ook Bitburger en Veltins lekker, maar die zijn helaas wat aan de prijzige kant. Ik ben dus erg blij met Oettinger. Het vooral in het zuiden des lands immens populaire Jupiler is in mijn beleving echt kinderbier. Het Nederlandse bier smaakt duidelijk anders dat van echte bierlanden. In Praag vond ik het tapbier (Staropramen, Budvar) erg lekker. Het schijnt dat aan goedkoop Nederlands bier (wat meestal door Bavaria wordt gebrouwen, zoals Jaegher en Keizerskroon) ook nog iets wordt toegevoegd om het zoeter te maken, wat niet in A-merken zit.

• axel

Let op, alleen morgen slechts 1 dag 2 kratten voor € 10,- bij de LIDL, dat is nog geen € 0,21 per flesje.

:)o:)-D:)-D:)o

• simon

zuiver drankje