Goedkoopste biertje in Nederland.

• Willem

Op de website: www.radio2.be van de VRT vraagt men om adressen in Belgie met het goedkoopste biertje in een cafe en wat blijkt er staan er velen op het lijstje van € 1,- en ik zag er zelfs een van € 0,80. Ik geloof dat dat in Nederland niet mogelijk is. Ik ken een cafe: www.cafeverschoor.nl in Rotterdam waar je € 1,30 voor een groot glas bier betaalt en in Amsterdam in de Kerkstraat een cafe waar ze elke dag Happy Hour hebben en dan krijg je 2 grote glazen bier voor € 2,- Zullen we een lijstje maken in Nederland?

• Cootje!

Café De Zeevaert op Vlieland, tijdens happy hour (2x per dag) een Galaxy (nieuwe Heinekenvaasje) met 0,25 liter Heineken voor € 1,00.

Maar wat we hier doen is appels met peren vergelijken. Ten eerste kun je je afvragen welk merk bier geschonken wordt, ten 2e kun je je afvragen in welke hoeveelheid je het aangeleverd krijgt. Ten 3e is de kwaliteit van het bier dat tegen afbraakprijzen wordt aangeboden niet altijd even goed en ten 4e is het niet voor elke kroeg mogelijk tegen een zo laag mogelijke prijs bier aan te bieden. Vaak kun je in studentencafés of sportkantine's goedkopere biertjes krijgen, terwijl dat in kroegen die op een a-locatie zitten niet mogelijk is.

Appels met peren vergelijken dus…

• Willem

Dat Happy Hour is in de April in de Kerkstraat in Amsterdam, een top A-lokatie in hartje stad (een zeer zeer groot gaycafe) ik dacht dat ze Heineken bier hebben maar dat weet ik niet zeker en dat is elke dag van 18-19 uur en zondag's van 18-21 uur. Voor de grote bierdrinkereen must, je kunt er gerust binnengaan het is een hele nette zaak en zo goedkoop heb ik het nog nooit meegemaakt. Binnen heb je diverse bars en de 2e bar draait heel langszaam in de rondte ook als je aan de bar zit, heel leuk en een aanrader trouwens al vele vele jaren. En dat andere cafe is een echt havencafe Cafe Verschoor in Delfshaven met € 1,30 voor een groot glas Heineken. Maar inderdaad een toplocatie zal erg moeilijk zijn om een goedkoop biertje te tappen. Bij mij om de hoek heb je ook nog een buurtcafe de Fabel en betaal je altijd € 1,50 voor een groot of klein glas Amstel en de prijs gaat bijna elk jaar met € 0,10 omhoog.