Een donkere dag in de wereld van de bierliefhebbers.
:-(
Tja, is het jammer. Hij heeft leuke boeken geschreven, wordt ook overal uitgenodigd. Maar is hij wel zo'n echte bierliefhebber of is het gewoon een zatlap? Uit bronnen heb ik vernomen dat hij vaak dronken was na proeverijen en dat de assistenten het meeste werk deden. Hij is alleen goed met de pen en weet er een goed verhaal omheen te schrijven. Ik zou daarom niet zeggen dat het een zwarte dag is voor de bierbranche. Maak je maar liever zorgen over de kleine brouwerijen die steeds meer verdwijnen…
Er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje op. Of zoiets. Natuurlijk heb je helemaal gelijk dat we ons zorgen moeten maken mbt het verdwijnen van brouwerijen. Maar de man heeft toch zijn best gedaan om bier op de kaart te krijgen.
Ook moeten we ons allemaal zorgen maken om het bier en haar smaakvervlakking. Neem nou een gemiddeld bokbier van Nederlandse en Belgische makelij. De suikerpot wordt naar mijn mening overvloedig gebruikt. Gelukkig heeft SNAB met zijn ezelenbok en Ijsbock (lekkerste bokbier van 2007) een kwalitatief goede bijdrage geleverd hoe eigenlijk een bokbier zou moeten smaken.
Maar ja, over smaak valt te twisten.
Volgens mij is het gezegde ‘er is geen koe zo bont of er is wel een vlekje aan’. Maar dat is eigenlijk niet zo belangrijk.
Een andere: ‘wie zonder zonde is, werpe de eerste steen’;
Ik denk dat bijna elke bierliefhebber wel eens meer heeft ingenomen dan Sonja Bakker aanbeveelt.
Wat me altijd opviel in de boeken van Jackson is dat alles gewoon klopte.
(vooral boeken van Amerikaanse schrijvers slaan de spijker nogal eens mis). Als dat een verdienste is van de assistenten om hem heen kun je natuurlijk ook zeggen dat hij de juiste medewerkers wist te kiezen.
De Spectrum Bieratlas die ik in 1977 kocht (het eerste bierboek dat ik kocht) is in mijn ogen nog steeds een standaardwerk. Veel informatie is natuurlijk achterhaald, maar de geschiedenis van nu is de actualiteit van toen.
Als ‘In de hemel is geen bier’ zou kloppen, moet Mr Jackson wel in de hel terecht gekomen zijn ….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?