Hoi,

Ik heb onlangs een 2e hands tafeltap van heineken gekocht. Het gaat hier om een Kall handy top open waterkoeler (voorloper van de Cooltap). je moet hier door een gaatje in de deksel water aan toevoegen voor het koelbad. Op de voorkant kun je zien via een kijkglas tot hoever je het water moet vullen. Dit kijkglas heeft onderaan een rode balk die op een bovenaan blauw is. Ik dacht dat je hem dus totin het blauwe vlak moest vullen. Maar als je dat doet en je tilt de tap op, dan gutst het water er aan alle kanten uit. te ol dus lijkt me. Zou de kleurindicatie verkeerd zijn, dus in het rode gebied vullen en niet in het blauwe?

kent iemand deze tap en/of heeft iemand een beschrijving hiervan? het is een tap van RVS met groene kunststof bodem en deksel.

sowieso vroeg ik me af waarom het waterbad open is. In mijn vorige tap is het waterbad gesloten en kan het water er niet uit. Ik snap dat als je het water eruit laat lopen de tap lichter is. Maar er zullen wel andere voordelen aanzitten toch?

kun je een open bad trouwens sluiten (gaten afdichten met purschuim of zo) of is dat slecht voor de tap.

Anyway, graag jullie ervaring met open en gesloten waterkoelers.

groet,

george