Wieckse Rose sixpack spookverkoopsprijzen

• Trees

Er is een nieuw bier in de winkel gelanceerd: Wieckse Rose.

Over de smaak wil ik niet discussieren, want die verschilt. Waar het mij om gaat is de verkoopprijs van zo'n Sixpack.

De prijzen die voor deze sixpack in de winkel gevraagd worden liggen namelijk wel erg ver uit elkaar.

Het varieert van 3,99 (= actieprijs, normaal 4,99 Gall&Gall) tot en met 8,99.

Het kan toch niet zo zijn dat een six pack zo in verkoopsprijs verschilt?! We spreken hier over 100%. Zoiets noem ik gewiekst pootje lichten van de consument.

Nu lijkt het een wildgroei aan prijsstelingen. Zo wild dat je bij de een het dubbele voor hetzelfde product betaald.

Ik heb prijzen gezien van:

3,99 (is een actieprijs)

4,99

5,49

5,99

8,99

Wie kan me vertellen wat nu eigenlijk de standaardwinkelprijs is voor zo'n Wieckse Rose sixpack?

Vraag 2: Wie stelt eigenlijk de verkoopprijs vast? En mag deze 100% prijsverschil eigenlijk wel?

• Tristan

Nou, ik heb ze ook gezien voor 2,99….

Denk dat de normale prijs zo 3,99/4,99 moet zijn.

Weet je zeker dat het maar 1 sixpack was voor 8,99 ?

• Trees

Ja, dat weet ik 300% zeker!

Sterker nog,……een vriendin heeft 1 zo'n sixpack gisteren voor 8,99 bij de plaatselijke slijterij gekocht.

• Prins Pils

Pff 8,99 voor 6 flesjes (ook nog eens maar 0,25 liter)…

Daar koop je (bijna) een krat met 24 flesjes Grolsch voor.

Nou, dan wist ik het wel…

En ja, een verkoper mag vragen wat hij wil, als de mensen het willen betalen dan doet hij het goed.

• Tristan

Dat vind ik wel extreem duur zeg..!

Het is wel verstandig om de (bier)aanbiedingen van supermarkten/slijterijen in de gaten te houden, zeker met nieuwe producten.

• Cootje!

Grolsch pilsner vergelijken met Wieckse rose, hoe krijg je het voor elkaar… maargoed, als een slijter meer kan verdienen aan een sixpack omdat het toch wel verkoopt heeft ie groot gelijk als ie de prijs wat opkrikt. En ja, wat is een normale prijs, we hebben onlangs dus gezien dat je daar geen afspraken over mag maken van mevrouw Kroes

• Trees

Heb het concern maar even een mail gestuurd en de vraag voorgelegd.

Zie hieronder het antwoord: (waaruit opgemaakt wordt dat iedere gek er voor mag vragen wat 'ie wil.)

Vriendelijk dank voor uw bericht.

De verkoper van ons product is vrij om zelf de verkoop prijs te bepalen,

wij kunnen alleen een geadviseerde consumten prijs afgeven. Op dit moment

is dit voor Wieckse Rosé € 4,99, dit is echter alleen een advies de winkels

hoevin zich hier niet aan te houden.

met vriendelijke groet,

Roel de van der Schueren

Wieckse Consumeten Service

+++++++++++++++

L.S,

Graag zou ik van u willen vernemen wat de standaard cq maximale

verkoopprijs is van een sixpack Wieckse Rose. (wat overigens een verukkelijk smakelijk biertje is!)

Op dit moment zie ik verkoopsprijzen die varieren van 3,99 tot en met 8,99.

Het lijkt me dat een prijsverschil van 100% niet normaal is.

In afwachting van uw antwoord,

++++++++++++++++++++

• Prins Pils

Nee, ik wilde alleen zeggen dat je voor dat geld ook een krat Grolsch kunt kopen bijna. En ik die Wieckse rose mooi zou laten staan dus.

Natuurlijk is Grolsch niet te vergelijken met zo'n rose bier.