Prijsafspraken bierbrouwers.

• WillemT.

Heineken, Grolsch, Inbev (o.a. Hertog Jan) en Bavaria zijn beboet i.v.m. gemaakte prijsafspraken. Eerder werden Belgische brouwers al beboet voor hetzelfde met 91 millioen Euro. Zal de prijs van het bier wel weer flink omhoog gaan.

• Cootje!

Volgens mij is het doel van het tegengaan van kartelvorming juist dat de prijzen lager worden. Het zou dus logisch zijn dat wanneer kartelvorming daadwerkelijk wordt vastgesteld en er boetes volgen, dan ook werkelijk de prijzen bewaakt worden en dus niet omhoog gaan. afwachten dus…

• erik

219 miljoen euro boete voor Heineken, dat bier wordt vast onbetaalbaar (gelukkig koop ik het toch al nooit :))

• cees

boete Inbev kwijtgescholden. hebben wel anderen verklikt, maar hebben eerder al een boete van 90 milj. gehad.

hopelijk wordt JUPILER nu ook goedkoper.

wat een lekker biertje…………………………

cees

• frank

maar waarom heineken zo een hoge boete en grolsch en bavaria een relatief lage??Maar ja als het de bedoeling is dat de prijs van een pilsje omlaag gaat dan kunnen we het alleen maar toejuichen(hoop dat de vaatjes voor de pd dan ook goedkoper worden dan wordt ik dus helemaal blij…)

• freddie

Wat een belachelijke hoge boetes voor onze Brouwerijen ! Zijn de Hertog Jan Biertjes de Dommelsch Biertjes de Juliper Biertjes en de Hoegaarden Biertjes dan een stuk goedkoper dan de biertjes van Heineken Grolsch en Bavaria ??? Ik dacht het toch niet. Wel eens gekeken naar de prijzen van een “spaatje” blauw en een sinasje of colaatje !. InBEF krijgt geen boete omdat het zo goed heeft meegewerkt met “onze” Nelie smit kroes door zijn concurenten een oor aan te naaien. Ik zou zeggen boycotten die InBEF Biertjes en ik hoop dat Heineken, Grolsch en Bavaria het keihard aanvechten !!!

• Tristan

Dus volgens jou, Freddie, moet het maar kunnen dat men prijsafspraken maakt?

Als Heineken mee had gewerkt had het waarschijnlijk net zo afgelopen als met Inbev dus waarom nu ineens Inbev boycotten?

• Remi Crevere

Wat ik begreep is de boete 10% van de jaaromzet.

Daarom heeft heineken zo'n hoge boete

• freddie

Tristan , Heineken heeft zoveel slagkracht dat ze met gemak zowel Bavaria als Grolsch er prijstechnisch in Nederland weg zou kunnen vagen door hun prijzen te verlagen, en dat is ook niet wat we willnen natuurlijk. Als ik kijk naar het bier in de supermarkt is Heineken echt niet duurder dan Hertog Jan of Dommelsch en dan heb ik het nog niet over Amstel wat een stuk goedkoper is. Vwb de Horeca kost een InBEF biertje echt niet minder dan een Heineken, Bavaria of een Grolsch biertje. Die Smit Kroes vindt ik zo onbetrouwbaar als de neten en dan die bijna 300 miljoen Pleuro in de Europese kas storten en we weten hier wel waar dat naartoegaat….

• cees

Inbev heeft al eerder boete van 90 milj., gekregen, dit had ik al eerder vermeld.

proost,

cees