biertje

• frank

zonnetje,terrasje en een lekker biertje,alleen jammer dat we hier in nederland niet zo een biercultuur hebben als bijv. in belgie, als je hier de keus hebt uit een gewoon tap pilsje een trappist of een witbier heb je geluk, je kunt uit meer wijnsoorten als biersoorten kiezen ik vind dat jammer omdat je zoveel lekkere bieren hebt waarvan je lekker op je gemak van kunt genieten op een mooi zomers terras…Ik bedoel de horeca ondernemers mogen best wel eens wat meer moeite doen om ons de echte bierliefhebbers! binnen te halen op hun terras wat vinden jullie hier nou van ?????

• harry pinkster

Tja, dit is één van de redenen waarom PINT is opgericht, Nederland was alleen nog maar een pilsland met een handjevol brouwerijen. Nu jaren later zijn er volop initiatieven van vooral kleine brouwerijen die perfect speciaalbier brouwen.

En ik moet zeggen, actief zelf in je cafe vragen om speciaalbieren werkt echt.

Het is mij in twee cafe's gelukt dat er in elk geval op fles meer te koop is.

Tapbier is wat lastiger in verband met het aantal beschikbare pompen.

Maar toch, het begint bij de consument.

Vraag creeert markt volgens mij.

Succes

Harry Pinkster

Bierverzamelaar zelfgedronken bieren

http://www.pinkgron.nl

Webmaster Pint Regio Noord

http://www.noord.pint.nl

• frank

is waar wat je zegt harry,hebben hier in eindhoven ook een paar terrasjes waar ze wat meer bieren op de fles hebben.En ze hebben dan ook elke keer een bier van de maand, een speciaal bier op de tap. Je ziet het wordt langzaam beter dus als we straks oud en grijs zijn valt er voor ons ook genoeg te genieten.

• erik

Ik hoorde vamiddag een verhaal van iemand die ergens in een strandtent een Rochefort (10%) bestelde, om eens lekker te genieten van een prima bier. Totdat hij ging afrekenen en bijna 20 (twintig) euro kwijt bleek te zijn. Tjonge jonge!!!

• Tristan

Wat betaal je daar normaal voor in de winkel dan?

• erik

ik schat iets van 2 euro, 2.40 misschien.

• Tristan

Dan is 20 euro wel extreem zeg!!

• frank

dat is nou juist het probleem als je bij zo een trendy strandtent gaat zitten een kop koffie is daar al 4 euro….dan maar liever een iets minder mooi tentje en een lekker biertje voor een schappelijke prijs