engels bier

• Frank

Heren ik ga volgende week naar engeland wat moet ik daar zeker proeven en waar moet ik met een grote boog omheen lopen(bv guiness)?????

• harry pinkster

Lijkt me moeilijk om je van advies te dienen,

om guiness (overigens iers) heenlopen??

Lijkt me niet de bedoeling

Om je toch van advies te voorzien, neem een hapf pint en probeer zoveel mogelijk

Zal altijd wel iets lekkers bijzitten

Overigens op mijn site genoeg engelse bieren!

Harry Pinkster

Bierverzamelaar

http://www.pinkgron.nl

• Frank

harry,er gaat een engelsman mee dus die zal wel weten wat er lekker is en wat niet,maar heb guiness wel eens op uit de fles en uit blik vond ik niet echt lekker, maar hoor van anderen dat het uit de tap weer anders smaakt?????

• erik

Ik vind Guiness niet te drinken. Ik ben 1 nacht in Londen geweest (airporthotel toen er geen doorvlucht meer was). Ik vroeg in de kroeg van het hotel “something strong” en toen kreeg in een grolsch beugeltje………

• www.bier-tent.nl

Misschien is Guinness niet een toegankelijk bier te noemen, maar het is een bier die je wel moet leren drinken. Het wijkt nogal af mbt de smaakbeleving van onze pilsener uiteraard.

Always a perfect time for a guinness

• Frank

we zullen guiness nog een keer een kansje geven.Maar effe iets anders je hebt in engeland o.a. ale ,bitter,lager,stout aan wat voor smaak moet je bij deze bieren denken en welk merk heb je dan wat een beetje goed verkrijgbaar is????

• erik

Ik drink nooit pils, wel alle Belgische varianten, trappisten, bokbieren, weet ik veel. Guiness heb ik na 2-3 pogoingen opgegeven, niet mijn smaak.

• www.bier-tent.nl

Het bitter wordt gezien als bij ons het pilsje en zou je overal kunnen krijgen. Over het algemeen zijn wat vlak en fruitg tegelijk. Met een duidelijk moutig aroma en goed bitter.

Vergis je niet in de temperatuur van het geserveerde bier, die ligt wat hoger. Misschien als je google gebruikt in zoekt bij smaken Engels bier kom je misscien weer wat verder.

Deense en Duiste merken zijn vooral in blik zeer populair

• Frank

ga morgen dus laat wel iets weten of er iets echt lekker of juist heel smerig is(naar mijn smaak)

• Elwin

Als je nog on-line bent in the UK…

Guiness heeft ook een bitter! (groen blik)

Een ‘draft’ bitter zou ik zeker proberen. De smaken zijn tussen de merken niet erg verschillend. Buddington en Websters vind ik goed te drinken :-)

Adnams is wat meer streek gebonden maar heeft een aantal varianten (nut brown ale ed).

Kijk ook eens gewoon in een grote supermakt (tesco of zo) en sla je slag.

Just try and find out!

Veel plezier.

Elwin (houdt wel van fish& chips met een bitter)