tripels

• Frank

hoi, ben op het moment zwaar aan de tripels aan het proeven,op dit moment een karmeliet tripel van 8%,wie o wie kan mij vertellen welke ik zeker nog een keer moet proeven???En wie kan er iets interresants over de historie van dit bier vertellen???Dan ken ik weer indruk maken bij mijn onwetende vrienden……gr.Frank

• Thierry

ja, tripels drinken onderscheid de amateur van de prof drinkers, haha

k heb ze bijna allemaal geprobeerd en de beste blijven toch de Westmalle en La Trappe. zowel de Tripel als de Dubbel van deze 2 merken zijn lekker en hebben een heerlijke volle smaak.

misschien weet je het al maar met een beetje grenadine zorg je voor een nog betere smaak

• Frank

thierry inderdaad die twee die je noemt zijn lekker maar probeer de brugse tripel eens ook heel lekker,ik persoonlijk vind dat je geen grenadine in je bier moet doen want dan doe je afbreuk aan het vakmanschap van de brouwer die uiterst zorgvuldig een biertje van een bepaalde smaak heeft gebrouwen en als die smaak b.v. te bitter is dan moet je speuren naar een biertje wat wel naar je smaak is wat op zich toch ook heel leuk is dat speuren…….

• www.bier-tent.nl

Je zocht info over tripels. Misschien heb je wat aan deze link;

http://www.dma.be/P/bier/0_3_1.htm

• Frank

Bedankt, bier-tent een handige en leuke site ken ik weer lekker net doen alsof ik verstand van bier heb…….

• erik

Hertog Jan al geproefd? Deze week alle soorten extra voordelig bij AH. Net voor 4,50 (geloof ik) een 6-pack Grand Prestige gehaald.

• Cootje!

karmeliet is zeker 1 van de toppers, maar persoonlijk vind ik ook chimay wit en gouden caroles goede triples

• Dick

Geachte tripeldrinkers,

Probeer eens een tripel van eigen bodem en wel die van de Texelse brouwerij.

Verder de tripel van museumbouwerij De Roos uit Hilvarenbeek.

Om er zo even 2 te noemen.

• Tristan

Hertog jan is toch van eigen bodem?

• MO

Ach, en zijn er diverse tripels, bv die van de Maaslandbrouwerij (een hele aparte), grimbergen, leffe, floreffe, witte chimay, Achel blond (met 8% toch wel erg zwaar voor een blond), Gouden carolus, tongerlo, postel, st idesbald, affligem en ga zo maar door.

De benamingen dubbel en tripel zijn verzonnen begin 20e eeuw door de trappisten van Westmalle. Als ze die naam toen keurig hadden vastgelegd was er niet zoveel rotzooi onder die naam op de markt gebracht.