Koolhydraten

• Bert

Wie kan en wil mij vertellen hoeveel koolhydraten er in een liter bier zit.

Groeten, Bert

• frank

meer dan genoeg om unne dikke pens te krijgen

• Biertent

Ik weet niet precies hoeveel koolhydraten en die pens is niet per defenitie toe te schrijven aan de consumptie van bier.

In vergelijking met geheelonthouders en met zware drinkers, vermindert matig bier drinken zowel de kans op hart- en vaatziekten als op de dood door hart- en vaatziekten. Dat is aangetoond in tientallen studies waaraan enkele honderdduizenden mensen deelnamen.

Dit beschermend effect is hoogstwaarschijnlijk een effect van de alcohol zelf, omdat men het ook vaststelt bij wijndrinkers en bij gebruikers van sterke dranken. Of dit beschermend effect meer uitgesproken is bij de ene drank dan bij andere, is moeilijk te zeggen.

In verschillende studies heeft men een onderscheid gemaakt tussen het type alcoholconsumptie - bier, wijn en sterke drank - en het risico op hart- en vaatlijden. Over het algemeen kan worden gesteld dat het risico evenveel verlaagd blijkt bij de drie types van alcoholische drank. Niet de soort drank, maar de alcohol is verantwoordelijk voor het beschermend effect. De invloed van de andere niet-alcoholische dranken op hart- en vaatziekten is daarentegen nog niet duidelijk

Overdreven consumptie van frisdranken en fruitsap is een belangrijke oorzaak van overgewicht, zeker bij kinderen. Een goed alternatief vormen de traditionele tafelbieren die niet alleen alcoholarm, maar ook caloriearm zijn en de stofwisseling ongemoeid laten.

Voor meer wetenswaardigheden over bier;

http://www.bierengezondheid.be

• Biertent

Hier vind je waarschijnlijk het antwoord op je vraag;

http://www.watziterin.nl/index.php?page=search

• frank

maar het valt niet te ontkennen dat een veelvuldig nuttigen van bier een behoorlijk overgewicht tot gevolg heeft en dat ligt niet alleen aan de snacks of nootjes die genuttigt worden bij een rijkelijk gebruik van bier,natuurlijk heeft de alcohol in het bier een negatief effect maar waarom wordt je dan niet echt zwaarder of dikker van het nuttigen van wijn waar per glas net zoveel alcohol zit als in bier?Volgens een dieetist die ik ken is dat omdat er bier veel zogeheten foute koolhydraten zitten en in wijn of in bv rum een stuk minder…

• www.bier-tent.nl

Ja dat verhaal heb ik ook wel eens zijdelings aangehoord. Toch zijn er weer mensen die zo slank zijn als en lat en behoorlijk bier drinken. Het ligt ook weer voor een deel vast in de genen. Het zou leuk zijn om een onderzoek te doen naar levensgewoonten en drank gebruik. Dan wordt een en ander in een breder daglicht geplaatst.

• www.bier-tent.nl

“Dat matig alcoholgebruik gepaard gaat met een verlaagd risico op een hartinfarct, mag algemeen bekend worden geacht. Maar of het drinken van wijn valt te prefereren boven bier of sterke drank, is nog volop punt van discussie. Voor de wijnliefhebbers is het een uitgemaakte zaak. Wijn, vooral rode, bevat naast alcohol een groot aantal andere stoffen zoals flavonoïden, waaraan allerlei gunstige eigenschappen worden toegeschreven. Deze stoffen komen voor in vele groenten en fruit, maar ook in chocolade en thee. Ze zouden het samenklonteren van de bloedplaatjes remmen, de vorming van gevaarlijke zuurstofradicalen in het lichaam tegengaan en de bloedvaten verwijden. Maar na een kritische beschouwing van alle grote studies naar de relatie tussen alcoholgebruik en sterfte aan hart- en vaataandoeningen lijken de soorten drank elkaar niet veel te ontlopen.” (bron: ad.nl)

• frank

Dan moet wel het geluk hebben dat ze geen anti-vries in je wijn doen zoals een paar jaar geleden in oostenrijk,nee geef mij dan maar dat natuurprodukt dat misschien niet duur en exclusief is maar wel tien keer zo lekker en zoals ze zeggen drink met mate(want alleen is ook zo ongezellig ha ha)gr frank

• www.bier-tent.nl

Helemaal mee eens. Inderdaad is drinken in je eentje eventjes leuk, maar in gezelschap altijd een stuk gezelliger. en wat betreft ; niet duur en exclusief, Bier is van onschatbare waarde en vele merken zijn zeer exclusief.

Geniet en drink met mate.

• Elwin

even off topic…

Zoals ik reeds op een etiket zag staan:

“Drink met mate maar geniet mateloos.”

:-)