Verstreken houdbaarheidsdatum

• Nanuk

Wat te doen met (Heineken) bier wat 1,5 jr. over datum is???

Is dat gewoon nog te drinken of wordt dat sterk afgeraden?

Ik ben zelf totaal géén bier drinker, dus heb er totaal géén verstand van…

Reacties zie ik graag tegemoet!!

Alvast Bedankt,

Nanuk

• Harry Pinkster

Heel snel doorspoelen !

Het gaat het om een bier van het type pilsener.

Dat is na de houdbaarheidsdatum nog een tijdje te drinken, maar de smaak wordt al heel snel minder. Waarschijnlijk zitten er ook al dikke vlokken in de fles.

Over het algemeen zijn donkere bieren met een hoger alc% wel goed te bewaren.

En dan kan de periode veel langer dan een paar jaar zijn!

In dit geval dus heel snel in de gootsteen met het bier

vrgr

Harry Pinkster

Bierverzamelaar

http://www.pinkgron.nl

• Elwin

Thuis heb ik nog heineken in blik wat al 1 jaar overdatum is. Dit is echter nog goed te drinken. (geen bezinksel oid en nog voldoende koolzuur). Het is wel altijd koel en donker bewaard.

Ik zou gewoon de proef op de som nemen en 1 flesje proberen.

Als het bij uitschenken al vies ruikt, er geen koolzuur meer in zit of andersinds verdacht is kun je het altijd nog weggooien.

Suk6 ermee!

Elwin.

• Drinkbaar Nederland

Het voordeel van bier is dat je er niet ziek van kan worden als het over de datum is, dus je kan het altijd proberen! Misschien vind je het zelfs lekkerder geworden :-) Lijkt mij overigens niet, maar heb vorig jaar nog een biertje op van 16 jaar oud… smaakt apart, maar is zeker goed te drinken hoor. Heb er gelijk wat meer van op! Het betreft hier overigens wel een tripel en geen pils… Groeten!

• Eelco

Hoe kan het dat bier uit Duitsland veel langer houdbaar is dan het Nederlandse bier? NL meestal een half jaar of minder, D wel een jaar. Of is dit zogenaamd zodat we het sneller weg zullen gooien en weer nieuwe kopen? Wie weet het verschil?

Alvast bedankt.