VOEDINGSWAARDE EN VITAMINEN IN BIER

• Ries

Hoi,

Kan iemand mij vertellen welke vitaminen er in bier zitten? De ingredienten staan er namelijk alleen op. En iemand zei dat de hoofdmoot Koolhydraten zijn en aangezien in de ketel de basisingredienten worden gekookt verdwijnen de vitaminen!

Bedankt voor de info en eventuele referentiesites!

Ries

• Erik

Als je al weet dat de vitaminen verdwijnen bij koken,waarom vraag je dan wat er nog aan vitaminen in zit ???Ries schreef:

>

> Hoi,

>

> Kan iemand mij vertellen welke vitaminen er in bier zitten?

> De ingredienten staan er namelijk alleen op. En iemand zei

> dat de hoofdmoot Koolhydraten zijn en aangezien in de ketel

> de basisingredienten worden gekookt verdwijnen de vitaminen!

>

> Bedankt voor de info en eventuele referentiesites!

>

> Ries

• DAANTJE DE TUKKER

Hoi Ries

Alcohol is een energie leverende stof (het wordt ook tot de voedingstoffen gerekend)

1 gram alcohol bevat 7 Kcal, in een standaard glas drank/ bier zitca. 10 gram alcohol. Dus 70 Kcal per glas.

Bij mensen ouder dan 45 kan het drinken van 1-3 glazen alcoholische dranken prefentief werken tegen hart en vaat ziekte

Bij consumptie van meer glazen is het wel schadelijk.

Zoals je zelf al aangaf verdwijnen de vitamines tijdens het koken.

Er zit in een standaard glas bier ongeveer 6 gram koolhydraten

Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel

groeten

• mark (trainer)

Om jullie even op te frissen,

De meeste onderzoeken die gedaan worden dienen zwaar gefinancieerd te worden, zo ook de alcohol.

Wijn iedere dag is goed omdat het preventief zou werken tegen hart en vaatziekten,

De reden is omdat alsohol je bloed verdunt, je hart het makkelijker heeft bij het rondpompen,

De nadelen worden niet besproken van de dagelijkse hoeveelheid want dit schaad de verkoop en daar doen ze het onderzoek natuulijk niet voor,

De prefentieve werking van 2 glazen wijn is vervangbaar, 8 walnoten per dag doen namelijk precies hetzelfde :)

Helaas het excuus om structureel te drinken is hierbij van tafel :S:(

succes groeten mark