Grolsch premium Weizen

• Elwin

Liefhebbers,

Wat zijn jullie ervarigen met deze nieuwkomer?

Na 2 stuks zeg ik voorlopig: 'Leuk geprobeerd." Nog geen Weihestephan of Erdinger wat mij betreft, maar slechter had ook gekund.

Ik vind het nogal eenvoudig smaken met vooral nagenoeg geen nasmaak, verder vind ik het een soort niet frisse volheid die er van uitgaat. Ik ben trouwens niet echt een witbier, maar wel een Weizen liefhebber.

Morgen neem ik weer een Chimay Blue :-)

• Harry Pinkster

Heel simpel gezegd: zeer matig

Harry Pinskter

Bierverzamelaar

http://www.pinkgron.nl

• erik

Grolsch heeft er een goede hand van om mislukte biersoorten te maken. In dat jubileumjaar met 6 feestbieren waren er ook maar 2 drinkbaar.

• frank

maar ja uit die twee bieren is wel het kanon voortgekomen…

• Elwin

Kanon was degene van de 6 die ik juist het minst drinkbaar vond…

;-)

• Cootje

Ik vind ook dat er veel betere weizen zijn, maar voorlopig is het wel de einige weizen die in de supermarkt verkrijgbaar is. Ik krijg de indruk dat de mensen van Grolsch toch vooral een commercieel succes beogen. Hebben ze ook wel weer gelijk in hoor, maar dan kies ik gewoon een andere weizen…

• erik

Ja, Kanon is hier dan ook altijd op voorraad. Calixtus, met die kaneelsmaak, vond ik ook erg bijzonder. helaas, verdwenen.

• frank

ach het kanon is lekker in de winter en dan voor 1 of 2 flesjes,je had toen toch ook een smaak met zoethout of zoiets erin die was dus echt niet te drinken… maar ja smaken verschillen,gelukkig maar anders dronken we allemaal het zelfde en dan konden we niet zo lekker zeveren over wat wel en wat niet lekker is….Zo heb ik afgelopen weekend in antwerpen een voor mij onbekende belgische bruine van 8,5% geproefd genaamd troubadour obscura en ik was dus zeer aangenaam verrast.