Maternus Premium Pilsener (Aldi)

• Dennis

Hallo iedereen,

Eigenlijk heb ik de zelfde vraag als mijn mede-bierliefhebber onder mijn bericht. Ik heb een 6-pack (0,33CL) Maternus Premium Pilsener gekocht bij de ALdi en ik moet zeggen het is goed drinkbaar bier. Het wordt gebrouwen door Brouwerij De Kruydtmolen Anno 1821 in Houthem Wie kan mij wat meer vertellen over deze brouwerij? Wat ook leuk voor het oog is de zilverachtige kleur van de blikjes. Weer eens wat anders.

Groeten Dennis

• Hopbloem

Ik weet het niet 100% zeker (maar wel 99,9%), maar Br Martens uit Belgie brouwt een gelijknamig bier.

• Elwin

zie evt. ook…

http://www.eichfeld.de/bier196e.htm

Een prima te drinken pils vind ik het, maar ja ik ben dan ook een Aldi aanhanger…

• Hertog

Een heel goed biertje dat Maternus, Aldi heeft leveringsproblemen zeggen ze!

Na informatie van mijn zijde : Maternus komt van Bavaria, zie Google en zoek dan “Maternus bier” echter Bavaria zegt “bij ons is het bier Maternus niet bekend”

maar als je dan ziet hoeveel biermerken zij brouwen nou ja kijk zelf maar.

Ik ga nu een Aldi opzoeken die Maternus in voorraad heeft.

Proost of egészégedre.

Hertog

• Farlock

Het Maternus bier wordt gebrouwen bij brouwerij “De Kruydtmolen” te Houthem dat onderdeel is van brouwerij De Leeuw, bekend van het Leeuw bier. Het is dus gewoon Leeuw-bier (niet slecht overigens)

Overigens komt ook het Schultenbrau bier van Aldi uit dezelfde brouwerij. Het Nederlandse Karlsquel (ook Aldi, maar uit assortiment) kwam hier ook vandaan.

In buitenlandse Aldi;s komen alle merknamen ook voor of zijn voorgekomen, maar dan kwam het bier meestel van brouwerij Martens uit Bocholt (België).

Overigens zijn brouwerij De Kruydtmolen en Leeuw weer dochterondernemingen van eigendom Co.Br.Ha. (société Commerciale de Brasserie - Brouwerij Handelsmaatschappij, België) waarvan het aandeel genoteerd staat op de Beurs van Brussel.

Dit is de grootste ZELFDSTANDIGE bierbrouwerij van België. Ook brouwerij De Haacht is een dochteronderneming en die brouwt weer het abdijbier Park (ook Aldi) dat nagenoeg gelijk is aan het merk Tongerlo.

• Marcel

Hallo beste medegenieters!

Terwijl ik dit typ zit ik te genieten van een lkkr aldi maternus blikje! K moet zeggen na de 1ste wil je der nog 1 en daarna nog 1! Dus waar het ook maar weg komt zou ik niet weten! Maar ik kan jullie allemaal vertellen waar het heen gaat! Namelijk: IN DEN KEEL! Proost mensen……

• Gerrit

Ik heb via Aldi kennis gemaakt met Maternus Premium pilsner. Kan iemand mij vertellen waar ik het nu nog kan kopen? Bij Aldi is het uit het assortiment.

• Hans Souffriau

Dear Sir or Madam

Please send me the complete bottle labelling of your beer assortment, kindest a couple of copies if Dear sir or madam

possible to :

Hans Souffriau

Bruulstraat 5 bus 3

B9450 Haaltert

Belgium

Kind regards

Dennis schreef:

>

> Hallo iedereen,

>

> Eigenlijk heb ik de zelfde vraag als mijn mede-bierliefhebber

> onder mijn bericht. Ik heb een 6-pack (0,33CL) Maternus

> Premium Pilsener gekocht bij de ALdi en ik moet zeggen het is

> goed drinkbaar bier. Het wordt gebrouwen door Brouwerij De

> Kruydtmolen Anno 1821 in Houthem Wie kan mij wat meer

> vertellen over deze brouwerij? Wat ook leuk voor het oog is

> de zilverachtige kleur van de blikjes. Weer eens wat anders.

>

> Groeten Dennis