Heineken premium

• jim morris

Vraagje voor de kenners.

Los van alles is Heineken gewoon een goed allrround pils vergeleken met Carlsberg Budweiser (us) warsteiner etc etc

Of niet?

• frank

Ik vind persoonlijk heineken een bier wat bij vele smaken past(niet de mijne dus…)en wat vooral populair is door een zeer goede marketing strategie naar mijn inzicht zijn er echt veel betere allround pilsjes te verkrijgen en daar hoef je niet eens de grens voor over….

• Cootje!!

Een goede marketingstrategie is zeker van invloed op de populariteit van een biermerk, ik denk dat heineken daarin meer geslaagd is dan welk biermerk ter wereld dan ook. maar wat naar mijn mening ook van belang is is het feit dat heineken pilsner en zodanige vlakke smaak heeft dat er maar weinig mensen zijn die het niet lekker vinden. die vlakke smaak zorgt er ook voor dat het bier goed doordrinkbaar is. weinig karakter, dus weinig mensen die het niet lekker vinden

• Pim

Heineken bier heeft m.i. juist heel veel karakter en een buitengewoon eigen volle mooie nadronk dit in tegenstelling tot veel andere goedkopere biertjes welke of helemaal geen nasmaak hebben of een hele scherpe goedkope lege nasmaak. Overigens is er wel veel smaakverschil tusen de normale bruine pijpjes en de groene in noem het maar exportbier, wegwerpflesjes welk een scherpere en mnder volle (na) smaak hebben. Goede reclame heeft geen invloed op de smaak.

• Harry Pinkster

Ik maak in deze discussie bezwaar tegen het begrip bier als we het over Heineken hebben en daarbij de vergelijking aangaan met andere bieren:

Heineken is een pilsener en pilsener is weer een type bier

Je kunt van mening verschillen over je voorkeur mbt pilseners, maar om daarme gelijk alle andere bieren af te branden gaat me veel te ver. En om Heineken daarmee in bierland op een voetstuk te plaatsen gaat me veeeeeeeeeel te ver !

Ik vind Heineken een matig pilsener, maar daarmee mag iemand anders het natuurlijk een geweldig pils vinden. Wie ben ik…

Maarr, geef mij maar een Westmalle dubbel, of uit eigen land een Gerardus dubbel of een Belgische Leffe Tripel. Om maar te zwijgen over de Youngs Choclade Stout uit Engeland of een Weiehenstephan dunkles weizen, geweldig. Dat (dubbel, tripel, stout, weizen) zijn biertypes met veel meer smaak dan bieren van het type pilsener.

Maar zoals al gezegd, ook dat is weer een kwestie van smaak.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je de discussie wel zuiver moet houden en geen appels met peren moet vergelijken!!

vrgr

Harry Pinkster

Bierverzamelaar

http://www.pinkgron.nl

Webmaster Pint Regio Noord

http://www.noord.pint.nl

• moppie

je kan wel zien dat jij een zuiperd bent harry.

er is maar een soort die geweldig is en dat is amstel.

• frank

Harry je hebt gelijk dat heineken echt niet errug lekker is en dat b.v. een leffe velen malen lekkerder is.Maar ja wij zullen de komende dagen ons weer tevreden moeten stellen met sloten van het gewone pils hier in het mooie zuiden maar gelukkig voor MIJN smaak wel op de meeste plekken gewoon een bavariaatje!!!Mensen fijne carnaval en dat het met deze dagen slecht getapte pilsje jullie net zo goed mag smaken als mij.

• Joop

Mijn ervaring is dat “juist” de zuiperds zich beperken tot het drinken van één merk!!

Gr. Joop.

• Cootje

het ervaren van smaak en kwaliteit van veel verschillende soorten bier is erg slecht te combineren met het consumeren van groten hoeveelheden bier in een korte tijd. het zuipen van slechts amstel leent zich daar veel beter voor. ik vermoed dat harry als geen ander kan uitleggen waarom kwaliteit boven kwantiteit gaat