bevroren bier

• frank

Heren,ik heb met deze kou een paar flesjes bier buiten laten staan deze waren toen ik ze wilde openen bevroren,ik heb ze in de kelder gezet en ze zijn dus langzaam ontdooit mijn vraag is nu, is het bevroren zijn van invloed op de smaak en de houdbaarheid van het bier en zo ja maakt het dan uit of het gewoon pils is of bijvoorbeeld een dubbel.Tevens is mijn volgende vraag dan als het van invloed is op de smaak waarom laten de grote brouwers als heineken en bavaria dan zoveel bier buiten in deze kou staan???gegroet Frank.

• Ollie

Frank,

Heb je het zelf al eens geprobeerd dat bier watje buiten hebt laten staan?

En hoe smaakt het?

Misschien is je vooronderstelling waarvoor de grote brouwers het gewoon buiten laten staan meteen beantwoord.

Hoi,

Jos

• frank

oke de smaak verandert niet maar wat is de invloed op de houdbaarheid??En is er sprake van smaakverandering bij andere bieren zoals bijv. een bier met nagisting op de fles dus een bier wat op de fles nog een smaakevolutie ondergaat??? groet frank

• Cootje

de nagisting op fles vind meestal plaats in de brouwerij om pas daarna gedistribueerd te worden. verder is het zo dat tot de uiterste houdbaarheidsdatum de zelfde smaak van een bier gegarandeerd wordt, eventuele verdere smaakevolutie vind dus pas plaats na het verstrijken van die datum. eigenlijk spreken we hier dus ook niet van een houdbaarheidsdatum, want bier is in principe niet bederflijk