Waar zit het verschil in?

• Jeroen

Ik heb sinds een paar weken een Perfect Draft. Hij tapt mooi en het bier smaakt lekker. Wat wil je nog meer. Wel merk ik verschil van smaak tussen een getapt Hertog Jan en een flesje Hertog Jan. Kan iemand mij vertellen waar dat verschil nu vandaan komt? Persoonlijk vindt ik Hertog Jan uit de fles lekkerder. Gek he…

Jupiler en Dommelsch daar in tegen vindt ik ontzettend lekker van de tap. Zeker Jupiler is mijn favoriet.

Mijn vraag is dus eigenlijk;

Het bier in de fusten is dat nu hetzelfde als het bier dat in de flesjes zit?

• jaap

hoi jeroen,

de oplossing ligt zo voor de hand dat je het daar door wellicht niet eens meer ziet,drink gewoon jupiler of dommelsch.

Verder kan ik je nog vertellen dat mijn perfect draft het geweldig doet, juist met hertog-jan, sinds ik hem in schuur hebt gezet of dit nu komt door de betere klimatologische omstandigheden of het feit dat mijn vrouw daar niet komt weet ik niet maar het zuipt, doei jaap

• Jeroen

Wat een geweldige uitvinding van Frits. De Perfect Draft.

Maar Jaap, dat was de vraag niet precies. Ik bedoel, wat is het verchil tussen bier uit het fust en bier uit de fles? Of zijn deze twee precies het zelfde?

Doei

• MO

Het bier is precies hetzelfde. Het “biergevoel”, de argeloze consument aangepraat door slimme marketeers is anders.