Zie het onderwerp !
de ware witte?? er zijn maar weinig witbieren die ik beroerder vind smaken dan hoegaarden….. hoegaarden is voor mij het heineken onder de witbieren: een massaal gebrouwen bier dat het massale publiek wil bereiken en niet de mensen die kiezen voor een goede smaak.
en dat er 59 van de 130 banen zouden verdwijnen is heel sneu, maar in de hoedanigheid van bierproever heeft dat geen betekenis
Goeiedag mensen,
Heb ik net het boekje over Pierre Cellis gelezen en nu hoor ik dit. Het is inderdaad jammer als/dat Hoegaarden gaat verhuizen, want dat is het hele probleem. Niet dat het verdwijnt ofzo. Maarja, zodra er een grote organisatie achter zit, dan gebeuren dit soort dingen. Die grote jongens kijken alleen maar naar de centjes. Net als Brouwerij Raaf die toentertijd is overgenomen. Heeeel jammer! De grote jongens denken: “We hebben al een witbier, wat moeten we ermee? We gooien Witte Raaf er wel gewoon uit!” Dat is toch echt jammer naar mijn mening. Laten we hopen de de grote jongens het niet winnen van de kleintje, want anders drinken we binnenkort allemaal vlak bier en helemaal geen speciaalbier meer. De lekkerste bieren blijven van de kleintjes afkomen. Degene waar het niet zozeer om de centen gaat, maar om een lekker biertje neer te zetten!
Gegroet,
Edje
http://www.drinkbaarnederland.tk
daar heb je inderdaad een punt hoor, maar het gaat hier om een verplaatsing van de brouwactiviteiten, en in de oproep die hier gedaan word wordt alleen gerept over het witbier. misschien iets voor de initiatiefnemer om over na te denken? en wat zouden de consequenties zijn voor de bieren die hoegaarden nu brouwt? ik geloof niet dat hoegaarden hierdoor een imagoprobleem of iets dergelijks zou kunnen krijgen
Co
www.drinkbaarnederland.tk
Goeiedag mensen,
Na het lezen van de krantenartikelen snap ik redelijkerwijs waar de ophef over is. Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar ik begijp het volgende:
“Bijna ieder(e) streek / dorp heeft een eigen bier. Dit zijn bijna (en in sommige gevallen zelfs helemaal) de visitekaartjes van de streek / het dorp. Door het verhuizen van een deel van Hoegaarden naar Jupille zal het dorp Hoegaarden ook een stuk van zijn identiteit verliezen. Volgens de ”godfather van het witbier“ zelfs de smaak van het bier Hoegaarden.”
Wat Co zegt over het imagoprobleem zal misschien wel kunnen kloppen. Het gros van de bierdrinkende bevolking zou niet eens van de verhuizing af weten en de verhuizing zal om die reden dan ook weinig schade aanrichten aan het imago in het buitenland. Ik denk dat het in België wel iets meer leeft dan in Nederland, dus in België zullen ze wel degelijk schade aanrichten aan hun imago. Maar waarschijnlijk maken ze dat wel weer goed met de kostenbesparing die met de verhuizing gemoeid gaat en over een tijdje zul je er niemand meer over horen. Ik ben zelf wel benieuwd of alles doorgaat (lijkt mij wel) en wat de gevolgen gaan zijn.
Er wordt zelfs al geroepen om streekproducten te beschermen hiervoor…
Gegroet,
Edje
http://www.drinkbaarnederland.tk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?