PD

• frank

hallo, ik heb gisteren van sinterklaas(ahum) een PD gekregen en natuurlijk meteen geplaatst op het aanrecht, zojuist mijn eerste pilsje op, smaakt dus echt goed na vijftien uur wachten tot hij op de juiste temperatuur is mijn vraag is nu ken je het bier ook al tappen als de temperatuur nog geen drie graden is???En naar ik gelezen heb zou de pomp veel herrie maken mijn korte ervaring is nu dat hij dat alleen even doet bij het tappen dus ik vind het wel meevallen…Ga binnenkort naar duitsland ff kijken wat voor bier ze daar hebben voor de PD en wat de kosten zijn,ik hou jullie op de hoogte.Groet Frank

• Harry Pinkster

Duitse bieren staan al in eerder draadjes in dit forum:

Duitsland: Beck's Pils , Beck's Gold, Diebels Alt, Diebels Pils, Hasseröder Premium Pils en Dinkelacker CD Pils.

Kikjk gewoon op

www.perfectdraft.com

gr

Harry Pinkster

Bierverzamelaar

http://www.pinkgron.nl

• Jeroen

Ik heb sinds donderdag 1 december een Perfectr Draft gekocht. Het vaatje had ik ‘s middags al buiten staan en het was toen iets van 3 of 4 graden, misschien wel kouder. ’s avonds om 20:00 heb ik het vat geinstalleerd en gaf toen 10 graden aan. Binnen een uur stond ie op 7 graden en na 2 uur op 5 graden. Precies om 12 uur 's nachts was de Perfect Temperatuur bereikt. 3 graden!!! Gelijk ff een heerlijke pint getapt. Het Vat was gisteren (vrijdag) alweer leeg. Een vriend kwam ff langs om te kijken en tja… je raad het al, na een paar uurtjes vat leeg. Vandaag Hertog Jan en Dommels gehaald. Het vat Dommels zit er nu op en nog even wachten… en dan. Yes!

Ik heb ook nog een vaatje Jupiler besteld bij de Coop. Mij benieuwen hoe dat smaakt.

Het leuke vindt ik ook aan deze super thuis tap dat je de knoppen van het biermerk kunt veranderen. Gewoon een leuk iets is dat. Ik heb nog een vraagje…

Wie heeft ervaring met andere merken bier in de Perfect Draft?

Hoe smaken ze, en waar kun je ze halen enz… dat soort ervaringen graag.

Nou doeiii veel plezier verders

Jeroen

• Frank

welke ken je me aanraden Harry????