Jammer

• Muziekant

Hoger beroepje ?

Van de telegraaf!

Philips wint rechtszaak over thuistap

DEN HAAG (ANP) - Elektronicaconcern Philips heeft het kort geding over de patenten op de thuistap PerfectDraft gewonnen van Heineken.

De voorzieningenrechter in Den Haag wees donderdag alle vorderingen van de bierbrouwer tegen het elektronicaconcern van de hand. De rechter heeft de brouwer tevens verboden te zeggen dat Philips? PerfectDraft inbreuk maakt op de vijf octrooien. Heineken claimde dat Philips met diens partner Interbrew inbreuk maakte op octrooien van de Beertender.

Ook is Heineken verboden te suggeren dat Philips geheimhoudingsafspraken met Heineken heeft geschonden bij de ontwikkeling van de PerfectDraft met Interbrew. Het elektronicaconcern werkte aanvankelijk samen met Heineken aan de Beertender, maar stapte in 2002 uit het project.

• Hennie

Nee terecht. Dit is gewoon gezonde concurrentie. Philips heeft hetzelfde ervaren met de Senseo. Ook daarop zijn patanten maar toch mag iedereen de padjes maken. Eerlijke handel toch? Bovendien heeft Philips gewoon slim gedaan door eerst Belgie en Duitsland te pakken en dan pas nederland….

• Joop

Alles behalve jammer, zo blijft de tap met de meeste soorten bier op de markt.

Wellicht gaan er nu nog meer merken vaatjes maken voor de PerfectDraft.

Da's toch wel één van de grootste voordelen van dit apperaat, het niet vast zitten aan één biermerk.

• Stefan

Hoezo jammer, op de PD krijg je het lekkerste bier van Nederland en das Dommelsch in mijn geval, heineken valt bij mij niet onder bier das gewoon VIES.

• Harry Pinkster

Niet jammer dus

Op de PD meerdere bieren en van verschillende brouwerijen verkrijgbaar.

Daardoor zullen de prijzen nog veel interresanter worden.

Heineken claimt ten onrechte een monopolypositie en krijgt ongetwijfeld de deksel op de neus in een vervolgprocedure.

Nogmaals: Philips heeft een slimme zet gedaan door de markt niet afhankelijk te maken van 1 bierbrouwerij. Zo kan iedereen zijn favoriete bier kiezen en daar gaat het om. Geen verplichting dus om Heineken Amstel of Brand te drinken, maar gewoon kiezen uit een van je favorieten.

Ik heb weer zes liter Hertog Jan in de PD. :-))

Harry Pinkster

Bierverzamelaar

http://www.pinkgron.nl

• Rob

Concurentie is goed mits het spel eerlijk gespeeld wordt. Het doet me denken aan de strijd tussen Video 2000, VHS en Betamax alleen gaat het nu niet om Nederland-Japan maar om een thuiswedstrijd. Gelukkig kan ik op de Bierober kiezen tussen Heineken, Amstel, Brand en Wieckse Witte. Ik hoop nogmaals dat een paar slimme volwassen Nederlandse koppen bij zowel Heineken als Philips tot een mooie oplossing komen. Inbev Inerbrew sluit gewoon de gelijknamige brouwerij in Hoegaarden dus ze zijn geen haar beter dan Heineken welke brouwerij De Ridder hebben gesloten….

• Joop

Blijft het een feit dat op de PD meer dan één merk te tappen is, dit in tegenstelling tot de BT waarop alléén maar Heineken en andere door Heineken opgekochte merken te tappen zijn.

Het aantal verkrijgbare biertjes voor een bepaalde tap is wat mijn aandacht heeft, desnoods komt Heineken met een vaatje op de markt dat geschikt is voor de BT, mij best. Ieder z'n must.

Het lijkt mij in ieders voordeel dat je maar één tapinstallatie hoeft te kopen en ieder kan daar zijn eigen favorite biertje voor aanschaffen.

Beetje lastig en kostbaar om voor ieder merk bier een aparte tapmachine aan te schaffen.

Bovendien vind ik het nog niet bewezezen dat de BT in technisch opzicht superieur is aan de PD.

Joop.

• Drinkbaar Nederland

even buiten het gegeven wie er nu gelijk heeft: de consument is hier toch de grote winnaar geworden? meer bieren en in de toekomst waarschijnlijk ook prijzen die concurrerend aan elkaar zijn…. iedereen blij?

• Muziekant

Ze kunnen het wel verloren hebben mar in hogerberoep weet ik het nog niet!

Kijk nu eens naar de senseo pads van D.E. in Belgie.

Dat wordt een gang naar het Europesehof! Want er is gelijks ongelijkheid nu. ;)

Dus de Beertenders w zijn er denk ik nog niet.

• Didi

Denk je nu echt dat er geconcureerd word met de prijzen??

Er zijn natuurlijk al lang “afspraken” gemaakt over de prijs.

die houden ze natuurlijk kunstmatig hoog.

waarom is het anders zoveel duurder als een kratje bier. Wat mij betreft betaal je wel erg veel voor een beetje tap lol.