Wat is jullie favoriete bier op de Perfect Draft ik vindt Dommelsch heel lekker, Jupiler viel wat tegen heb er nu weer Dommelsch in staan, volgend vatje is Bavaria ben zeer benieuwd wat jullie lekker vinden.
Heineken natuurlijk
groetjes Freddie
Sorry Stefan :-) ik kon het even niet laten gezien het antie Heineken kamp hier
Overigens op de Biertender vindt ik Heinken het lekkerst (het zachtste en minst scherpe bier)Stefan schreef:
>
> Wat is jullie favoriete bier op de Perfect Draft ik vindt
> Dommelsch heel lekker, Jupiler viel wat tegen heb er nu weer
> Dommelsch in staan, volgend vatje is Bavaria ben zeer
> benieuwd wat jullie lekker vinden.
Volgens mij heeft het anti Heinekenkamp zoals je het noemt een duidelijke oorzaak
Heineken heeft als brouwerij de beertender op de markt gebracht waardoor er alleen maar bieren van de Heineken groep beschikbaar zijn. De beschikbare bieren zijn Amstel (en de bok), Brand , Wieckse WItte en Heineken. Een veel te smal scala aan bieren en voor de echte bierliefhebber (veelal niet de pils drinkers) is er weinig te genieten. Amstel Bok heeft een goede naam maar vind ik persoonlijk niet echt lekker, Wieckse WItte is me veel te zoet voor een Witbier, als pils zou ik bij Brand uitkomen. Verder is de inhoud van de vaatjes voor de beertender zo gering dat een vaatje erg snel leeg is.
Philips heeft het veel slimmer aangepakt: de Perfect Draft uitgebracht en er zelf brouwerijen bij gezocht (en dus niet alleen Inbev):
Nederlandse brouwerijen: Dommelsch, Hertog Jan, Bavaria en Grolsch
Belgische brouwerijen: Jupiler en Stella Artois'
Luxemburg: Diekirch
Duitsland: Beck's Pils , Beck's Gold, Diebels Alt, Diebels Pils, Hasseröder Premium Pils en Dinkelacker CD Pils.
Als de PD een hit gaat worden zullen er waarschijnlijk nog veel meer bieren/brouwerijen bij komen.
Tel daar bij op dat er zeer waarschijnlijk nog wel een paar speciaal bieren bij komen. Het is zeker dat er in Duitsland een echt witbier komt met Franziskaner Weizen (volgens hun site in 2006). Nu nog Hoegaarden wit en Leffe voor de PD en zo zullen er ng wel een paar bieren bijkomen.
Om terug te komen bij de oorspronkelijke stelling, meest favoriete PD-bier
Ik heb er tot nu toe twee gehad, Jupiler en Hertog Jan en van deze twee was Jupiler de beste (mijn eigen beleving).
Harry Pinkster
bierverzamelaar
http://www.pinkgron.nl
Harry alles is een kwestie van smaak en elk mens heeft zijn eigen smaak gelukkig. Ik ben een pils drinker en drink af en toe een Amstel Gold (misschien ook op de Beertender ?) en een Witbiertje en dan meestal Hoegaarden welke ik een tikkie lekkerder vindt dan Wieckse Witte. Die Wieckse witte is hier trouwens bij de Mitra voor 6,99 per vaatje ne heb er dus maar 2 van meegenomen :-) Ik ben toch erg benieuwd waardoor de samenwerking tussen Heineken en Philips nu eigenlijk is gestrand. Als ik genoeg ruimte had thuis had ik ook een PD aangeschaft.
Het is inderdaad maar goed dat veel valt of staat met smaak
Anders waren er een hoop bieren minder te koop :-)
Mijn keuze voor de PD was drieledig:
De beschikbare bieren
De inhoud van de vaatjes (6 liter) en
De aanbiedingsprijs voor personeel van Phillips
Overigens moet je dit draadje maar eens lezen, daar staat halverwege een aardig verhaal: http://www.molblog.nl/reacties.php?nieuws=1472
gr
Harry Pinkster
bierverzamelaar
http://ww.pinkgron.nl
Ja dat verhaal had ik ook gelezen, ben daarom ook zo benieuwd naar het ECHTE verhaal misschien konden 2 mensen niet zo goed met elkaar opschieten waardoor de samenwerking toen is gestopt. Ik hoop dat beide bedrijven het toch nog netjes en volwassen kunnen oplossen …. Zou toch erg mooi zijn Heineken (licentievrij natuurlijk) op de PD want die 4 liter vaatjes zijn inderdaad erg snel op :-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?