Gulpener WinterVrund

• Anton Buiks

Tijd voor een nieuwtje:

Gulpener WinterVrund, een Limburgs winterbier, wordt tegen het einde van het jaar special bereid volgens wisselende receptuur. De combinatie van hoge en lage gisting geeft dit unieke speciaalbier een heel eigen karakter. Een vorstelijk bier voor een hartverwarmende winterdag. Dit bier heeft een alcohol percentage van 6,5%. Door het op markt brengen van Gulpener Wintervrund is er een einde gekomen aan het tijdperk van Gulpener Witte kerst.

Zijn we klaar voor de winter?

• Joop

Nu wel!!

• Job Kroon

Morgen 24° !

• Anton Buiks

Je kan er nooit te vroeg bij zijn ;-)

• Joop

Gelukkig bestaan er koelkasten :-)

• Job Kroon

Wat is een WinterVrund eigenlijk? Het “winter” kan ik nog wel begrijpen, vrund zegt me niets! Is het soms v-rund; is een beetje dubbelop vee en rund!

• Harry Pinkster

waarschijnlijk vriend ??

• Drinkbaar Nederland

Wintervrund is inderdaad een wintervriend…

Zie het even voor je: een koude winteravond (even goed voorstellen, want in oktober 20 graden wordt wat lastig) en de open haard aan… je zit alleen, en om het dan toch een beetje gezellig te maken neem je een wintervrund…

Nouja, toen ik het bedacht klonk het leuker… maarja, hij lijkt mij in ieder geval wel goed voor een koude winteravond!!

• Job Kroon

Inmiddels ben ik erachter dat een wintervrund een vogeltje is: het winterkoninkje.

• dab

Is ut neet wentjer vrundj ?