Ale drinken

• Dennis

Wie weet hoe je Engels bier genoemd ale moet drinken?

Ik heb een fles Pale Ale (dat is volgens mij weer iets anders dan gewoon ale) van Morland “old Speckled Hen”. Het bevat 5,2% Helaas staat er geen drinkinformatie op de fles vermeld.

Is het de bedoeling dat je het eerst in de koelkast zet of is kamertemperatuur het beste? Moet je het juist helemaal uitschenken in een groot pint glas of maakt dat niet uit?

Wie heeft de antwoorden en wat vinden jullie van Engels bier?

Alvast bedankt

• Elwin.

Hoi Dennis,

Leuke Fles hè? Ik drink het gekoelt op ongeveer 8 graden uit een (origeneel pub) pint glas. Rustig langs de rand uitschenken, en proeven. Ik ken mensen die het ook gewoon zo uit de fles drinken.

Hierbij wil ik wel noteren dat “de juiste manier van drinken” mi. niet bestaat. Een geadviseerde manier hooguit. Drink elk bier zolas jij het lekker vindt. Probeer het dus ook eens op een andere temperatuur. Duvel vind ik zowel bij 6 als bij 15 graden prima te drinken, en heeft bij deze verschillende temperaturen ook een andere smaakbeleving.

Dus “ try and find out”.

Zelf ben ik meer liefhebber van zware blonde belgen. In een Engelse pub ga ik voor de “bitter” (heeft natuurlijk alles te maken met associatie), hoewel een cider op zijn tijd……. :-)

Drink smakelijk!

• Dennis

Inderdaad een leuke fles. Het lijkt wel een wiskey fles. Bedankt voor je tip.

Verder nog andere mensen met tips/ervaringen?

• ab vd meeren

Hallo Dennis,

in het algemeen geldt de regel dat hoe meer alcohol een bier bevat hoe hoger de drinktemperatuur kan/mag zijn.

Een pilsener drink ik dus goed gekoeld (5 a 7 graden) en een trappist rond de

15 graden (keldertemperatuur)

Maar natuurlijk is dit geheel persoonlijk

Groeten,Ab

• frank

hoe warm drink jij dan dat sterkste bier dat hier boven staat??????

• Drinkbaar Nederland

Nou, ik zou 'm gewoon lekker op kamertemperatuur drinken! kan prima.

• dennis

Heb inmiddels de fles soldaat gemaakt en ik moet zeggen dat het echt iets anders is dan pils. Ik ga dit bier niet standaard drinken. Het blijft toch een pils maar waar je mee opgroeid ben je aan gewend (Engeland)

Bedankt voor jullie reactie's