Ridder bier

• Freek Jansen

Beste mensen,

Altijd als ik naar het zuiden ga (Maastricht) nam ik een paar kratjes Ridder mee.

Is de hele boel daar opgedoekt zeg! Is naar Den Bosch gegaan???

Kan iemand me vertellen waar ik nu een paar kratjes Ridder kan kopen als ik weer eens richting zuiden ga?

Ik hoop wat te horen, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Freek Jansen, Den Haag

• Paul

Freek,

Ik zie dat je uit Den Haag komt. Heeft de Wijn- en Bierboetiek op de Leyweg geen Ridder bier?

Groetjes,

Paul

• Drinkbaarnederland

Nou, wat ik ervan weet is het volgende:

Ik weet dat Ridder Bier vroeger door brouwerij De Ridder gebrouwen werd. Ik weet ook dat Wieckse Witte en Vos nog door die brouwerij gebrouwen worden. Wat ik dus vermoed is dat brouweij De Ridder jaren geleden besloten heeft om geen pilsner meer te brouwen en zich heeft toegelegd op het brouwen van slecht Wieckse Witte en Vos….Ik vermoed dan ook dat Ridder Bier helemaal niet meer gebrouwen wordt, temeer omdat ik Ridder bier nooit meer gezien heb…

• Job Kroon

Ridder in Maastricht is dicht, er wordt dus daar ook geen Vos of Wieckse Witte meer gebrouwen. Vos wordt in Den Bosch gebrouwen, Wieckse Witte waarschijnlijk ook, maar er gaan ook verhalen dat dit bier in een brouwerij van het Heineken concern in Frankrijk gebrouwen zou worden.

• Drinkbaar Nederland

ja, ik heb inderdaad ook al vaker gehoord dat het van Heineken is, maar dat het in Frankrijk gebrouwen zou worden geloof ik eigenlijk maar deels. ik heb thuis een flesje wiecke staan dat inderdaad uit frankrijk komt, maar daar staat een andere brouwerij op vermeld dan op de nederlandse flesjes.

• rogier

Jongens, ik vind dit een fantastisch forum!

• Drinkbaar Nederland

dat doet ons deugd!

• Job Kroon

Dat vind je niet, dat is zo!

(Slaat nergens op, maar het is een Heineken reclameleus uit 1959 die me te binnen schoot)

• Mathieu de Jager

De Ridder is opgekocht door jammergenoeg Heineken volgens mij om de grote tegenhangers Hoegaarden en Palm dwars te zitten. Met Vos is dat mislukt ( is het er nog??) en Wieckse Witte gaat wel..Ridder pilsener hebben ze laten doodbloeden.

Afgelopen weekend in Maastricht geweest, de brouwerij staat nog aan de Maas met grote lichtreclame op het dak Ridder Bier. Zonde dat kleine brouwerijen opgekocht worden en verdwijnen.

• Ruud

Tja dat heb je met zulke grote bedrijven! groeien groeien en nog eens groeien, kijk ik heb niets tegen multinationals op zich MAAR dat de kwaliteit en orginaliteit van alle kleine brouwerijen er onder moeten lijden vind ik weer zo jammer he!