record aantal soorten bier in een café

• emileuitapeldoorn

ik organiseer volgend jaar de 30e bierweek (www.bierweek.nl) en wil ik dat speciaal aanpakken. Tijdens de 25e hadden we 475 soorten bier en ik had zoiets dat moet sowieso verbroken worden, maar mij lijkt het ook wel leuk om gewoon een wereldrecord neer te zetten.

ik heb eens lopen zoeken op internet maar kan niks vinden over het record aantal bieren verkopen in 1 kroeg of café. Ook op de site van guinnes book of records stond niks

weet iemand (liefst met bron) wat het record is ?

• Paul

Of er een officieel record is weet ik niet, maar wel weet ik dat er in Brussel sinds begin 2004 een cafe is geopend met 2004 verschillende soorten bier, uit meer dan 60 landen. Waarvan 16 van het vat. Ook verkopen ze ongeveer 500 soorten jenever.

Het cafe heet Delirium en zit achter de Grote markt in Brussel (Belgie).

Zie www.deliriumcafe.be

• emileuitapeldoorn

heel erg bedankt

dat is wel te overtreffen denk ik :)

• Paul

Ik hoop het voor je. 2004 bieren is niet niks hoor. Ben benieuwd. Als het lukt hoor ik het graag.

• Drinkbaar Nederland

Goeiedag mensen,

Ik heb is op de site gekeken van delirium, maar die werkt helaas niet optimaal. Ik had graag een lijst met deze 2004 verschillende bieren gezien. Weet iemand hoe je daaraan komt of weet iemand misschien al welke het zijn?

Groetjes,

Edje

Drinkbaar Nederland

http://www.drinkbaarnederland.tk

• Paul

Hallo,

Zo ie zo hebben ze het complete Huyghe assortiment (Delirium) op de tap. Misschien dat het tijd wordt om een “studiereis” naar Brussel te maken??

• emileuitapeldoorn

lijkt me een mooi plan

maar 2004 is dus het maximum denken we?

• Drinkbaar Nederland

Nou, om heel eerlijk te zijn lijkt me lastig om een nog groter aantal van 2004 bieren op 1 plek te verzamelen. als je je voorsteld dat je als basis het complete assortiment van een van de grotere bierspeciaalzaken in nederland neemt (bijvoorbeeld de bierkoning in amsterdam, of dichter bij apeldoorn: burg bieren uit ermelo). dan ben je pas halverwege het aantal dat je wilt verzamelen. dan zouden de assortimenten van de overige bierspeciaalzaken zodanig moeten verschillen dat je bij die zaken minimaal 1000 bieren moet kunnen verzamelen die je niet al in je basis assortiment hebt. als dat kan lijkt het me een geweldig initiatief!