Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de brouwerij van dit bier. Het is mij redelijk onduidelijk of het gaat om Hurliman of Eggenberg (eerste Zwitserse en 2e Oostenrijkse brouwerij)
Is eerste genoemde brouwerij overgenomen?
Volgens mij zit het zo : ergens eind jaren 90 is de toenmalige zwitserse producent van Samichlaus, Hurlimann, opgekocht door het grotere eveneens zwitserse Feldschlossen. Feldschlossen zag geen brood in het voortzetten van de productie van Samichlaus.In 2000 werd Samichlaus voor het eerst weer gebrouwen door de oostenrijkse Eggenberg brouwerij, die het nu nog eenmaal per jaar brouwt op 6 december, en 10 maanden later bottelt. Hurlimann had zowel een lichte als een donkere Samichlaus, Eggenberg brouwt alleen donker. Wil je meer weten dan hoor ik het wel. Hans “Beermaster” Alphen a/d Rijn
Het verhaal volgens internet…
—————
Eggenberg now also brew the famous Samichlaus Bier, which at 14% abv is the strongest beer in the world according to the Guinness Book of Records. Produced for many years by the Hurliman brewery at Zurich in Switzerland, it was quietly dropped following the take-over by Feldschlosschen (FHH). They did not brew the 1997 batch, but nobody outside the company was told until the following spring when it was too late! Following an international outcry, including support from CAMRA, FHH eventually have agreed to license the brew to Eggenberg, so this annual tradition can continue.
——————
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?