bierglazen wassen

  • Frank

    Had laatst een discussie over het wassen ,schoonmaken van bier glazen.Hieruit kwam naar voren dat eigenlijk iedereen een eigen manier heeft om zijn bierglazen schoon te houden. Jullie voelen dus al aan wat ik ga vragen. Wat is in jullie ogen dus de beste manier om je glas schoon en vet vrij te krijgen????? Groeten frank

  • mathieu de jager

    Gebruik je glazen alleen voor het bier.

    Eten van worst, kaas, nootjes en andere vettigheid is nadelig voor het glas.

    Ik maak het glas schoon in een spoelbak met koud water en een glasspoelmiddel, dit middel is smaakvrij en geurvrij en ontvet het glas en geeft een glans. Daarna wordt het glas droog gemaakt en opgewreven(gepouleerd).

    Thuis zet ik het glas in de vaatwasser met een goed glansspoelmiddel, dit werkt niet echt. Beter is als je gaat afwassen met een schone teil eerst je glazan te doen zonder afwasborstel(hier zitten vaak vetresten in) en daarna pouleren.

  • Gert-Jan

    Gewoon met de afwas, maar dan wel eerst de glazen.

    En de volgende keer schuimt het gerstennat weer als een nieuwe.

    Het is helemaal niet zo moeilijk om een schoon glas te krijgen hoor.

    Proost.

  • Ruud

    De tips van de heren voor me zijn allebij goed, wat ik wel erbij wil zeggen: Ga niet met te heet water in de weer want daar kunnen je glazen van knappen

    Cheers!

  • Ronald

    Gebruik ouderwetse soda in niet te heet water om je glazen in te spoelen en je bier schuimt als nooit tevoren!!

    Ronald

    P.s.: wel goed naspoelen in schoon water om een zoute bek te voorkomen…..

  • Elwin van den Broek

    prima manier, eerst deed ik ze nl. in de vaatwasser. Glazen werden prima vetvrij en schoon, alleen de opdrukken gaan dan vervagen na verloop van korte tijd. Nu gewoon met het handje, naspoelen met warm water en laten drogen. Werkt prima.

  • Hans

    Frank Schreef:

    ——————————————————-

    > Had laatst een discussie over het wassen

    > ,schoonmaken van bier glazen.Hieruit kwam naar

    > voren dat eigenlijk iedereen een eigen manier

    > heeft om zijn bierglazen schoon te houden. Jullie

    > voelen dus al aan wat ik ga vragen. Wat is in

    > jullie ogen dus de beste manier om je glas schoon

    > en vet vrij te krijgen????? Groeten frank

    Soda.

  • Berth

    Het absoluut vetvrij maken van (bier)glazen doe je met

    gewone soda. Daarna wel met afwasmiddel (liefst Dreft) afwassen en goed afdrogen.

    Wanneer je daarna een pilsje inschenkt absoluut NIET met koud water omspoelen.

    Schitterende schuimkraag verzekerd.

    Veel succes.