Erdinger Weissbier

• DJ

All,

Een tijdje geleden ben ik in aanmerking gekomen met Erdinger Weissbier. Eenmaal lid geworden van de Erdinger Weissbier fanclub http://ewb.nldj.com zou ik dit heerlijke witbiertje wel eens prive willen kopen.

Weet iemand waar het te koop is?

Groeten!

DJ

• Mathieu de Jager

Erdinger is eigenlijk het makkelijkst te verkrijgen als Hefe Weissbier. Hij wordt in de betere bierspeciaalzaak al snel verkocht en hij is als horeca-zaak makkelijk te bestellen. Maar er zijn betere weissbieren zoals; Franciskaner, Paulaner of een overheerlijke Weihenstephaner. Ook deze zijn in Nederland redelijk makkelijk te verkrijgen mits jouw horeca-zaak of je eigen slijter deze wil verkopen.

Als je het met je slijter overlegt zal hij vast bereid zijn een kratje mee te laten komen. Let wel de flessen zijn 0,5 ltr. stuk en weissbier kan snel zuur worden.

Probeer ook eens een dunkel weiss persoonlijk vind ik die lekker. Mocht jer echt niet aan kunnen komen koop dan de Witte Trappist, het is geen Hefe Weiss maar wel een prachtig zacht witbier zonder fratsen….

mocht dat ook niet kom dan bij ons in het cafe maar een Weihenstapher dunkel of Weiss drinken.

De Viersprong

Nunspeet

• Ruud

Een ding wat hierbij ook niet ongenoemd mag blijven is een schwartzbier van kostricher!!! Deze had ik afgelopen weekend eens soldaat gemaakt maar die is lekker! In de verte heeft het iets van stout maar er zit niet zo'n romige kraag op, maargoed proef en oordeel zelf.

cheers!!!

• MO

witbier wordt niet zuur. Zeker niet een Duitser, want er bestaan geen schonere brouwerijen en beter uitontwikkelde brouwtechnieken dan de Duitse. Bier moet je wel vers drinken, het liefst binnen 6 maanden na de botteldatum. Maar die staat weer niet op het flesje