Nog een Thuistap

• Freddie

Na Heineken nu ook Interbrew met een thuistap. Ziet er bijna hetzelfde uit als die van Heineken, alleen vaatje van de zijkant in de tap doen en 2 liter bier meer. (6 liter ipv 4 liter). Voordeel is dat het vaatje niet zo snel leeg is, nadeel dat je nog een grotere koelkast moet hebben. Is wachten op een externe koeler voor bv 2 beertender vaatjes ala de krattenkoeler van Hertog Jan. Zou slimme zet zijn van Heineken om nu snel naast het al aangekondigde Amstel en Brand ook met Wieckse Witte en Murphys voor de beertender te komen. Overigens erg jammer dat Heineken niet met Philips in zee is gegaan (of andersom) want dan had je een mooi stukje Hollands Glorie in de keuken hebben staan….

• teun

moet je voor de gein een vaatje biertender doorzagen. Dan kom je een plastic zak tegen waar het bier uit komt. Bij het tappen wordt niet voor niets druk in het vaatje geblazen om de zak druk te geven

• Freddie

Het principe ken ik Teun. Ben benieuwd naar de reaktie van Heineken; misschien een tijdelijke prijsverlaging van de vaatjes om extra marktaandeel op te bouwen ?

Lijkt me wel wat :ivm de feestelijke introduktie van Amstel en Brand bier voor de beertender, nu alle beertendervaatjes tot het eind van het jaar 5,99 ipv 8,99 oid :-)

• Ruud

Freddie

jij heb tenminste een pracht idee geopperd met die feestelijke introductie (Als de aanschafprijs voor zo'n apparaat nou ook eens wat goedkoper kan kunnen we helemaal een leuk feesie bouwen!

cheers!

• Freddie

Concurrentie is altijd goed voor de prijzen, Zal me niet verbazen als je over een tijdje 6 liter Heineken vaatjes krijgt voor de Philips en 4 liter Hertog Jan vaatjes voor de Krups….

• Freddie

Op www.beertender.nl nu aangekondigd, ik kan niet wachten :-)

• Sjoerd

ik zit eigenlijk te wachten op een bier abonnemet a la GSM abonnementen. Je neemt bijvoorbeeld elke maand 12 liter bier af voor een periode van twee jaar en je krijgt de beertender er gratis bij!!

• Muziekant

Waarom dan geen bonnen systeem en elke maand krijg je je bonnen opgestuurd die onbeperkt geldig zijn?

Anders krijg je weer het gezeur ze willen mij verplicht aan de drank helpen en kan je ook van te voren wat bonnen opsparen als je een feestje hebt!

En dit kan op de wijze zoals jij dit voorsteld.

• Dirk

De Philips PerfectDraft koelt het bier zelf. Je hebt dus geen grotere koeling nodig voor de licht-metalen 6 liter vaatjes.

Prijs tap: euro 199,-, prijs 6-liter vaatje: euro 15,- (adviesprijs). De prijs van de vaatjes zijn wel aan de hoge kant.

Philips doet het samen met Interbrew, tegenwoordig ‘InBev’, de grootste in de wereld qua bierproductie. Merken die hieronder vallen zijn o.a.:

-Stella Artois

-Brahma

-Becks

-Hoegaarden

-Leffe

-Bass

-Dommelsch

-Hertog-Jan

-Jupiler

-Oranjeboom

en nog 10-tallen andere lokale bieren.

http://www.philips.nl/about/news/press/article-14456.html

Het zou in mijn ogen perfect zijn als Heineken met Philips in zee was gegaan. Maar aan de andere kant, een vaatje met Hoegaarden en Hertog-Jan, daar zeg ik geen nee tegen!

• Freddie

Ja had inderdaad perfekt geweest als Philips met Heineken in zee was gegaan. Ben trouwens benieuwd wie er met wie kontakt heeft opgenomen een aantal jaren geleden. Was het Heineken of Krups, had Heineken het idee misschien toch eerst aan Philips voorgelegd ?? Die vaatjes Amstel en Brand staan nu sinds een week of 2 op www.beertender.nl aangekondigd, ben echt heel benieuwd naar het smaakverschil met de Heineken vaatjes. Ennn als het goed is zijn de Amstelvaatjes goedkoper en de Brandvaatjes duurder dan de Heineken vaatjes; even gokken, Amstel 7,99 en Brand 9,99 ?