grenadine in trappist

• Frank

gisteren op een terras een discussie gehad over grenadine in trappist,volgens mij lust je geen trappist als je dat doet en ten tweede het verpest de smaak van een lekker biertje.En wie weet waar die rare gewoonte vandaan komt om grenadine in trappist te doen???Ik bedoel als je het zoeter wilt maken dan kan je der net zo goed een schep suiker in doen….

• Brabantia

Ook ik ben van mening dat in trappist geen ranja moet… dat had de brouwer er zelf wel in gedaan als dat zijn bedoeling was…

Maar aan de andere kant: Wie zijn wij om iemand te vertellen dat hij geen ranja in zijn (veels te duur betaalde, maar dat is een andere discussie) bier mag doen als hij dat lekker vindt…?

De een gooit ranja in zijn trappist, de andere drinkt Heineken… ieder zo zijn (gebrek aan) smaak… toch?

• Frank

misschien kunnen die heineken liefhebbers wel ranja in hun glaasje gooien smaakt het misschien nog ergens naar………Maar ja, je hebt gewoon gelijk ieder zijn smaak .

• Martin

Als God ranja in het trappistenbier had gewild dan had Hij het er wel in gedaan, hetzelfde kan gezegd worden over citroen in het witbier.

• Leo van Mierlo

In 1975 deed men in België grenadine in de trappist Westmalle. Men wilde de zure/bittere smaak van de trappist compenseren. Nu (2012) doet niemand dit meer in België. Ik denk, dat het brouwproces beter is geworden. De trappist smaak niet meer zuur of bitter.