speciaal bier tbv moedermelk

• bert

Is er iemand die iets weet van zogenaamd bier wat goed zou zijn voor jonge moeders die hun baby borstvoeding geven. of een link die hier iets over schrijft bij voorbaat bedankt

• harry pinkster

Vroeger lieten ze vrouwen oud bruin drinken

Bestaat volgens mij nauwelijks meer.

In mijn verzameling oa heineken oud bruin

groeten

Harry Pinkster

Bierverzamelaar

Bierhomepage

home.wxs.nl/~pinkgron

Webmaster Pint Regio Noord (Promotie INformatie Traditioneel bier)

www.noord.pint.nl

• Elwin

Bert,

Had er nog nooit van gehoord, maar kijk hier eens;

http://www.borstvoeding.com/abon/voor_tzog.html

Succes,

Elwin

• Drinkbaar Nederland

ik moet zeggen dat ik ook wel eens gehoord heb dat in deze gevallen oud bruin goed zou zijn t.b.v. moedermelk

• Martin

Oud Bruin is vaak pils dat is teruggekomen bij de brouwerij dat vervolgens verdund is met water en aangezoet met suiker en gekleurd met caramel. Dus Oud Bruin is tegenwoordig net zo gezond (of ongezond) als pils.

Een lichte (qua alcohol) donker bier zou gezonder zijn (in het algemeen, en ook voor zogende vrouwen). Denk dat aan een Alt (alleen in Duitsland) of een zo licht mogelijke dubbel. Er moet niet te veel alcohol in zitten want dan wordt je baby dronken ende alcoholist.

gr

MO

• P.Tent

Zoals de voorgangers al schreven wordt oud bruin voorgeschreven (in eerdere dagen) voor net bevallen moeders om de zgn stuwing op gang te krijgen en te houden. Gemiddels 2,5% en na ruim een uur is de alcohol verwerkt door de nieren, geen kratten van drinken maar een paar kan geen kwaad. Grolsch en Heineken zijn nog wel te krijgen. Leeuw maakt(e) er ook een lekkere.