vreemd toch....

• Herman

Als beginnend bier-ontdekker begrijp ik inmiddels niet meer waarom Pils van de grote Nederlandse brouwerijen zo populair is…

Vergelijk eens een flesje Lamme Goedzak of een Tripel Karmeliet met de bekende flesjes uilenz**k….Brrrrrrrrrr…..

Heeft iemand daar een verklaring voor ?? Behalve dan de prijs….

Grt.

Herman.

• Drinkbaar Nederland

verklaring lijkt me simpel: het overgrote deel van de nederlanders wil pils hebben omdat het goed en vooral snel weg te werken is. pils fungeert dus zeker ook als dorstlesser. persoonlijk geef ik ook liever de voorkeur aan speciaalbier, maar dat drink ik ook heel rustig aan. dat zoeken de meeste nederlanders kennelijk niet

• Harry Pinkster

Kijk eens naar een verenigin als Pint

Vereniging Promotie INformatie Traditioneel Bier

bezoek eens een proefavond en er gaat een wereld voor je open !

Er zit een wereld van verschil tussen een pilsje drinken of een lekker biertje te drinken.

Ik drink al 20 jaar vanalles en nog wat voor mijn bierverzameling, er zit ook pils tussen natuurlijk, maar geef mij maar een lekkere tripel of stout.

Daar moest ik 20 jaar geleden niet aan denken !

Leren genieten van dit soort bieren is naast een kwestie van smaakervaring ook een lwestie van rustig de tijdgeven.

Probeer van alles uit en onthoud die biertypes die je lekker vind!

Harry Pinkster

Bierverzamelaar

home.wxs.nl/~pinkgron

Webmaster Pint Regio Noord

www.noord.pint.nl

• Paul

Helemaal mee eens Harry. Er zit inderdaad een wereld van verschil tussen bier en pils drinken.

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst Trappistes Rochefort 6 gedronken en ik moet zeggen hij was erg lekker. En naarmate de maanden verstrijken schijnt ie nog lekkerder te worden.

• Tinusch

Speciaalbier is bier om van te genieten, pils is bier wat je drinkt om het drinken en anders van geniet.