Ik heb een probleem, ik ben een jongen van 19 jaar oud, en ik ben dol op alcohol. Niks mis mee tot zover, aangezien ik 3 maanden in Spanje ben, zonder ouders, drink ik zo goed als elke avond alcohol. Maar in de weekenden gebeurt er iets met mij waar ik in Nederland eigenlijk nooit last van had. Als ik ´s ochtends wakker wordt herinner ik me niet met wie, hoe laat en hoe ik thuis ben gekomen. Als ik na ga denken waar ik geweest ben kan ik me alleen de eerste bar nog herinneren, en er ontbreekt bijna altijd een heel stuk van de avond. In Nederland heb ik er ook al heel wat zatte avonden op zitten, maar dat ik me zo weinig kan herinneren heb ik zelden last van. Het gebeurt wel eens dat me iets verteld wordt en dat ik dan denk: o ja, dat was ik vergeten, of dat iets me niet meteen te binnen schiet.
Maar hier is het zo goed als elke ´stap-avond´ raak. Ik vraag me af waardoor dat komt, ik drink in het begin van de avond vrijwel alleen bier. Later mix-drankjes, en hier in Spanje krijg je nogal eens ooit een klein glaasje met sterke drank voor je geschoven door een barman. En ik drink wel heel wat op een avond maar waardoor komt zoiets?? door de combinatie van bier-mixdrankjes en sterke drank?? doordat ik bijna elke dag drink en weinig slaap?? of begin ik alcoholist te worden??
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mart