Guinness

• Dennis

Wie oh wie weet het verschil tussen Guinness draught en Guinness Stout.

Wat is nou het verschil met dit bier in vergelijking met het hollands bier. Waarom heeft het nauwelijks koolzuur?

Alvast bedank voor reacties

• Elwin van den Broek

Ha Dennis,

Draught betekent vrij vertaald “van de tap” .

Als je in een cafe een Guiness draught besteld krijg je een Guiness van de tap.

Je hebt tegenwoordig ook blikjes met draught bier. Bij het openen en inschenken wordt volgens een, mmij niet geheel duidelijk systeem, een bier geschonken alsof het uit de tap komt.

Groet,

Elwin

• Martijn

In de blikken van guinnes zit toch een balletje? is dit niet misschien waardoor het lijkt alsof het uit de tap komt?

• hendrik

nee, hoor!!!

op het moment dat je het blikje open trekt , knapt dat balletje

Dat balletje is een koolzuurpatroontje en dan lijkt het net of je een guinness van de tap hebt

SUPERLEKKER

• Bierteam Limburg

Hey,

Op onze site vind je een (nog niet af zijnde) biernecyclopedie. Hier staan de bieren van Engeland, Schotland en Ierland wel al bij. Dus als je ff een kijkje neemt, vind je wel 't verschil tussen de Guinness Draught en de Guinness Stout. Hopende je hiermee van dienst te zijn geweest,

greetz,

Crew Bierteam Limburg, Raymond

www.bierteamlimburg.nl

• Carlos

Na het lezen van jou bericht, kon ik het zaterdag toen ik door de supermarkt liep, natuurlijk niet laten om een blikje te kopen. En ik moet zeggen dat het wel wat aparts heeft, ik vind het vooral wel wat hebben hoe het eruit ziet net nadat je inschenkt. Nog meer goede tips voor aparte bieren?? Tot nu toe blijf ik toch nog het meest genieten van een Bav´ke (bavaria). Maar ik sta altijd open voor iets nieuws. Quilmes, het bekendste bier van Argentinië is trouwens ook verrekte lekker.

Chau, Carlos

• Henk

laat ik gedacht hebben dat dat balletje een soor koelelementje was…?

Dom?

Henk